Hej!
Undrar om någon vet var det finns trappgrindar att ha inomhus som skydd så inte barnen ramlar ner i trappan alt. kryper/går upp och sen ramlar ner. Tänker mig i trä som jag ska vitlasera, eftersom själva trappan kommer vara vitlaserad. De får gärna vara billiga :D
 
Finns på IKEA och kallas Patrull Fast eller Smidig. ;)

27959_PE114459_S3.jpg
 
Var uppmärksam på val av grind såvida du också har hund. Jag har ett skrämmande exempel på vad som kan hända (min hund överlevde - men fick en fasansfull upplevelse med svåra skador).

När det gäller barn lämnar man ju inte dessa ensamma.
 
Köpte en grind på Babyland i oljad björk för dryga 400:- som du kan modifiera till ditt exakta mått, efter en snabb behandling matchar den ektrappan till 99%.

Monterade en hydraulisk självstängare på trägrinden som garanterar att besökare inte glömmer grinden öppen
311598_X_2004-06-30_145739.jpg

Nackdelen med Patrull är klämrisk plus att den i sig är ganska tung varför den även riskerar lossna ur sin infästning om någon (läs stark 3 åring bestämmer sig för att smälla i grinden...)

Problemet med grindar du lyfter är faktiskt att du själv ska igen med matkassar och jag kan se mig själv stå på örat hela vägen ned fört trappen med tre tunga kassar fyllda med tomma barnnatsburkar... och två säckar blöjor... :surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.