Säkringen gick och jag kände bränd lukt från köksfläkten. Lite pill senare så får jag ur kortet, och såvida det inte är normalt med extra gojs på transformatorer så utgår jag från att denna är rökt. Söker på nätet och de kostar minst 1000kr att köpa nya. Finns det billigare diton eller det endast FRANKE 100192 som är alternativet?

Bränt köksfläktstransformator på ett kretskort med synliga skador och smälta komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Borde inte vara omöjligt att hitta en ersättare om du kan lista ut vad trafon är till.
Min spontana gissning är till eventuell inbyggd belysning🤔

Edit: nä det är nog trafon under. Denna ser ut att kunna vara för olika fläkthastigheter.
Frågan är om fläkten är hel då, så det inte är kortis i den som dödat trafon.
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
@electroluxaren vad var det som var så kul med mitt inlägg? Har du nått konstruktivt att komma med istället?
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Borde inte vara omöjligt att hitta en ersättare om du kan lista ut vad trafon är till.
Min spontana gissning är till eventuell inbyggd belysning🤔

Edit: nä det är nog trafon under. Denna ser ut att kunna vara för olika fläkthastigheter.
Frågan är om fläkten är hel då, så det inte är kortis i den som dödat trafon.
Får en känsla av att det är fläkten på vinden som säckat ihop. Den i köket verkar må bra. Får väl upp på vinden och trängas då 😣
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.