Vi drog igång vår grillsäsong idag, dagen till ära. Vi har ju gått över till sommar tid och på sommaren grillar man ju som mest. Vi börjar också grillsäsongen med en helt ny grill.

Eftersom vi tycks vara de första i grannskapet som grillar i år så har det fått oss nyfikna på om någon annan har börjat grilla ännu eller om det är vi som är lite konstiga som börjar såhär tidigt?
 
Grillar brukar vi göra året runt.....men så tycker nog grannarna att man är konstig också...
 
Mikael_L
Jag körde årets första grill för ca 2-3 veckor sedan.
Kolet var inte riktigt torrt. :D Så glödbädden blev väl sådär ...

Tidigare när jag bodde i Norrbotten hade jag som "princip" att alltid grilla ngn gång i jan-feb, typ...
Minst en halvmeter snö, ibland -20°, grilla med handskar och mössa på. Grannarna glodde lite konstigt ibland :D .
Jag upptäckte också vad svårt det kunde vara att köpa kol i t.ex. Februari. Körde runt till en massa affärer. En del upplyste mig bara att "det har vi inget!", men jag tror att dom bara inte orkade leta i lagret. På en bensinmack hade dom slutligen kolet tillräckligt nära dörren i lagret ... ;)
 
Vad har ni för grillar då? Vad vi har hunnit med och skaffat för utrustning och utfallet av första grillningen med den nya grillen står på vår hemsida.
 
Mikael_L
Inget speciellt, bara en billig Weber-wannabe från COOP, typ.
Några år gammal, så i höst hade spjället under rostat så pass att det lossnade. :D

Jag funderar dock på om det vore någon ide att mura upp en hel grillplats ...?

Men jag ska kanske inte stjäla tråden till den frågeställningen, utan skapa en egen tråd ... ;)
 
Trots att vi precis investerat i en Weber så är planen att också mura upp en grillplats. Denna ska jag dock göra så stor så jag kan ha både en vanlig grill och Weber-klotet bredvid.
 
galento
Jesca_j skrev:
Grillar brukar vi göra året runt.....men så tycker nog grannarna att man är konstig också...
Det gör vi också och då helst ute i skogen så får man en promenad och tystnad samtidigt :)
 
Oj, grill i skogen. Hinner inte köttet kallna innan du är hemma med det?
 
Jesca_j skrev:
Grillar brukar vi göra året runt.....men så tycker nog grannarna att man är konstig också...
Det där gör jag med.
Grillen är lättillgänlig.
Barnen älskar grillad korv, när de är ute i snön o härjar. :)
 
Förra årets sista grillning blev med julklappstillbehör - redskapshängare och skärbräda påhängd på webern mellan jul och nyår. Sedan vintergrillar vi på braseld när jag eldar sly och grenar från "ogräsröjning" (tall,gran, motorsåg :) ) - Vårens första på webern var korv förra helgen...

Grilla gör man året runt :)

Jättesugen på att prova webers recept på julskinka.

... och apropo ingenting - om ni råkar ha vägen förbi Austin, Texas, kan jag varmt rekommendera "Lambert's" : http://www.lambertsaustin.com/

"Fancy barbeque" - ekröken hänger tung i lokalen :)
 
Här hittar du massor inspirerande läsning om grillning! Allt från grillbyggen till recept... http://www.grillweb.net/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.