Varför ringer du inte. ???
Jag har varit i kontakt med Västerås kontoret tidigare och dom var OK. ;)
 
Ingen bra början innan Trivselhus ens fått dig på kroken :-X
 
Jag tycker ändå att du skall ringa.

Byggsats priset borde vara det samma var du än ringer, Entrepenaden kan ju skillja, men du kan ju solla bort det redan på byggsatspriset om det är för dyrt.

Eller ska jag ringa åt dig ???
 
daniel234 skrev:
JAg har mailat dem flera gånger och de svarar aldrig. Svarar de inte ens på mail så lär de inte ha tid att prata med mig på telefon.
Jag förstår hur du menar, men om du ringer och de inte vill prata med dig, så kan du direkt avskriva dom.

Nu tror jag dock att de kommer prata med dig. Tyvärr har inte alla kommit underfund med behovet av snabb email kommunikation.
 
Ok ;)

Jag försöker ringa under dagen och kollar.
byggsats priset och uppskattning på Nyckelfärdigt hus.
 
Nu har jag varit i kontakt med Trivsel hus. ;)

Jag pratade med Västerås kontoret , så uppgifterna gäller för ett bygge utav Greenline 106 i Västerås.

OBS inte säker ditt kontor kan lämna samma priser. :-/
Men du får i alla fall en uppskattning. :D
I västerås hade dom en kalkyl på Nyckelfärdigt hus på
2 500 000 exl Utvändig målning och glasväggar och trall i vinterträdgården + tomt och sånt där du vet.
 
Ang Trivselhus och kontaktsvårigheter:

Jag förstår problemet att få svar från husleverantören.
Vi tänker bygga ett hus runt 250 kvm och var i kontakt med Trivselhus Uppsala kontor. Bland annat var vi intresserad av en förstorad variant av Greenline 102.
Efter det samtalet strök vi Trivselhus från vår lista och har totalt tappat förtroendet för dem.

Säljaren var ointresserad, oengagerad och lovade att skicka material som efter tre veckor fortfarande inte har kommit. Däribland leveransbeskrivningen av huset.

 
Jag håller med om det sista. Av tio kontaktade husfirmor fick vi svar från kanske två eller tre. Och det verkar vara så i branschen. Ska man dessutom få veta priset på huset... ja då ska det tittas på tomten först och träffas på kontoret och göras en budget och sen får man ändå bara säljarens uppskattning.

Så det är bara att bombardera så många husfirmor som möjligt. Jag gjorde för skojs skull en lista över svenska hustillverkare och på kort tid hittade jag över 160 firmor så det finns att välja på!

Sen när man precis är på väg att ge upp och sälja tomten hittar man helt plötsligt rätt, får en riktig offert och kan börja bygga. Så ge inte upp! Vi höll på så här i nästan ett år.
 
Daniel234,

Var bor du? Kanske har trivselhus en husvisning i närheten- Då kan du åka dit och kika på kvaliteten samt prata med en säljare. Såg att de har visningar i Gbg, malmö, Växjö, karlstad, Falun samt Stockholm - oftast funkar det på helgerna.
Om du inte får svar på e-mailen så prova att maila direkt till någon som ser pålitlig ut - deras adresser står på hemsidan.

Kan för övrigt säga att vi hade inga problem att få information via webben- bad om leveransdeklaration samt deras kataloger och fick det efter åtta dagar.

Då de väl har etablerat en kontakt brukar det också vara lättare att få kontakt med dem via mailen.

Lycka till,

anna

PS. Standarden är ganska hög men man vill oftast ändra en del saker ändå så priset brukar sticka iväg något. (ca. 100 000:- för oss) DS.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.