Hej!

Vet någon om det finns något bra CAD program som är gratis?

Det jag vill göra är att importera en ritning in i programet för att sedan rita in brytare, vägguttag osv, alltså inget super avancerat.
 
L Lelleirra skrev:
Hej!

Vet någon om det finns något bra CAD program som är gratis?

Det jag vill göra är att importera en ritning in i programet för att sedan rita in brytare, vägguttag osv, alltså inget super avancerat.
Är det en mindre arbete som går fort så brukar AutoCad ha 30 dagars provperiod om det räcker för ditt behov.
 
Lättast om man inte är van är att köra CAD är att köra någon provversion av lämpligt PDF-program. Med reservation för att du har ritningen i PDF.
Ex Bluebeam.

Problemet med AutoCAD är att det krävs insticksprogram för att rita installationer, ex MagiCad. De brukar inte finnas i demoversioner.

I mitt yrke kör jag AutoCad med Magicad tillägget.
Då finns symboler etc klara att användas.
 
D D.anne_85 skrev:
Är det en mindre arbete som går fort så brukar AutoCad ha 30 dagars provperiod om det räcker för ditt behov.
Mina 30dagar är redan slut tyvärr så letar efter något annat som funkar bra men är gratis...
 
Ska du bara ha cad-bitarna så är ju Fusion360 gratis för hobby-användare och kan en hel del.
Men det är ju inte speciellt lämpat för el-cad och du kan inte köra instick på ett vettigt vis i gratisversionen.
 
MrJay
FreeCAD
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.