Tack för det tipset! Beställt och kommer inom 1-2 veckor (Telia-tid).

Månadens lyxproblem: "Vilken tjänsteleverantör ska få visa TV för mig den här gången?"
 
Tack för tipset, mitt spray som har fungerat klanderfritt övergör inom kort till Glocalnet och jag passar nog på att byta till Telia då.
 
Jag beställde precis - Gratis är gott :)

Detta i kombination med multiboxen klarar jag mig ett tag framöver...
 
Det här med bindningstiden verkar ju lite märkligt..
Är det 12 månaders bindningstid på både telefoni, bredband och TV, eller bara TV?

Och hur verkar det med modem, om man som vi har ett modem som inte är godkänt för Telia Digital-TV?

Får man en fribox även på detta "gratiserbjudande" eller gäller det bara de ordinarie erbjudandet?

Någon som vet?

(Jag vet att jag kan ringa/maila Telia..)
 
Hej

Box för frikanalerna ingår ej, man får en box för bredbands-TV och även ett modem som klarar TV, enligt uppgift från Telia.

/Martar som också beställt
 
martar skrev:
Hej

Box för frikanalerna ingår ej, man får en box för bredbands-TV och även ett modem som klarar TV, enligt uppgift från Telia.

/Martar som också beställt
Hade du Bredband från Telia redan innan, eller har du nytecknat?
 
Hej

Har allt det där gratis redan! mmm

Ska kanske tillägga att frun jobbar på Telia! :D
 
Har man redan bredband så kan man enkelt beställa på webben, det gjorde jag.

/Martar
 
Erfarenhetsmässigt så skall man ha så lite med Teila att göra som möjligt.

Verkar onödigt att låta dem förstöra alla kommunikationsmöjligheter på en gång
 
Hmm väldigt nyanserat...

Min erfarenhet av Telia är mer än 20 år av telefoni som aldrig falerat. Mer än 4 år med Adsl som visserligen någon enstaka gång varit nere men aldrig mer än någon timme per gång, så vitt jag vet.

Så det kan nog vara olika. Det är klart, bor man i glesbygd och är hänvisad till Telia som enda alternativ och de inte sköter sig så förstår jag att man kan bli trött. Men nu kanske vi hamnade litet off topic.

/Martar
 
Hallå

Detta var det dummaste jag sett!!!
Vem vill låsa upp sig till att endast kunna titta på en enda kanal på endast en tv i taget??? Vi har 3 tv och vill därmed kunna titta på 3 tv samtidigt på 3 olika kanaler och kanske till och med kunna spela in en 4e kanal ibland.

Honken
 
Jag har kabel-TV idag med 15 vettiga kanaler för 120:- per månad. Huset bebos av tre barn och två vuxna. Alla vill se på olika program, det finns tv-mottagare i alla rum.

Med parabol, digital-TV mm, så begränsar man detta till EN kanal. Man kan inte ens spela in ett annat program samtidigt man ser på TV.

Nä fy böfveln säger jag. Tekniken går BAKÅT, det är ingen idé att haka på innan man har löst detta problem.

Fördelen med digital eller parabol är förstås en bättre bild och bättre ljud. Men om man inte får se det program man vill titta på så är den nyttan förgäves iaf.
 
mats_o: Denna tråd börjar mer handla om hur mycket digital-TV suger. Urspungsämnet hade faktiskt att göra med att man nu kan få gratis (oberoende?) TV till ännu en plats i hushållet.
 
Consensus skrev:
Nä fy böfveln säger jag. Tekniken går BAKÅT, det är ingen idé att haka på innan man har löst detta problem.
Sen kan jag ändå inte hålla mig från att kommentera det senaste:

Hur många kanaler hade du med analog marksänd TV?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.