Vårt nyinköpta hus trädgård som såg ut som en dröm då den var intakt från 1920-talet då huset byggdes (ja, växterna var väl utbytta emellanåt...) Verkligen skönt om man varken är särskilt trädgårdsintresserad eller kunnig. Bara att underhålla var tanken.

Nu har den j-a grävmaskinisten som grävt dräneringen lyckats lägga några kubik schaktmassor på rabatten över magnolian, blommor, buskar etc. Inte nog med det så skrapar han hela rabatten jäms med den intilliggande gräsmattan. Hur dum får man vara?

Nu till saken...
kommer det upp igen nästa år eller är allt totalhavererat? (Magnolian och andra "vedväxter" har jag förstått att de inte återkommer... på ett antal år åtminstone om han mot förmodan inte ryckt upp rötterna.
 
Hej vissa växer kommer igen. Vi hade en grävmaskin som körde över vår mäktiga roderendron (felstavat, jag vet). Vi fick kompensation och jag åkte och köpte en ny. Nästa vår började den överkörde att växa upp så nu är det två stora brevid varandra. I vårt avtal hade vi lagt till vad man fick köra över och inte och överkörningen skedde vid en felbackning och därför fick vi kompensation.
 
Jag råkade ut för samma sak :'( Men jag tog bort all jord och satt och borstade alla buskar :pså det gick bra för mej. Allt blommade igen..

Skam den som ge sig :) Det är bara att testa!!Det som blommar blommar och bara för att det inte blommar nästa år så kanske det ändå kommer året där på!

Lycka till! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.