Jag vet vilka grannar som äger katterna men att prata med granarna kommer nog inte hjälpa, de är naturligt slöa och kommer aldrig acceptera att katterna hålls inomhus. Det är efter varje natt grus, sand och katthår i soffan och jag som är allergiskt mot katt finner detta så klart extremt besvärande. Jag kan inte vara den enda som haft detta problem så tänkte se vad ni har för tips och trix för att lösa mitt problem.
 
Vermilion Vermilion skrev:
Jag vet vilka grannar som äger katterna men att prata med granarna kommer nog inte hjälpa, de är naturligt slöa och kommer aldrig acceptera att katterna hålls inomhus. Det är efter varje natt grus, sand och katthår i soffan och jag som är allergiskt mot katt finner detta så klart extremt besvärande. Jag kan inte vara den enda som haft detta problem så tänkte se vad ni har för tips och trix för att lösa mitt problem.
Duschflaska om du ser dom.
Prova lägg ut lite folie som katter ska ogilla.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Ta bort dynorna på kvällen eller täck över med något
 
  • Gilla
Fox Lane och 1 till
  • Laddar…
Totte_S
Förstår din irritation, men täcka över eller ta in dynor är nog det enklaste. Låtsas att det är löv eller barr du ska säkra mot så kanske du kan släppa irritationen på katterna och grannarna.
 
  • Gilla
Fox Lane och 1 till
  • Laddar…
Lägg över ett tunt, halkigt plastskynke och som är lätt att rulla/vika ihop före morgonfikat!
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Bort med dynorna samt sätt dit en rörelsesensor som triggar en vattendusch (på timer). Katterna lär sig snabbt att hålla sig undan.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
De gillar inte citrusfrukter. Fundera på om det går att "dekorera" med apelsinskal el liknande...
Gratis.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.