Det där med att elda med ved är inte helt okontroversiellt. En hel del rök släpps ut och den inte bara luktar utan kan också vara farlig för den som har astma eller andra allergier.

Du kan läsa blogginlägget här: Grannfejd om vedeldning
 
Eldning i spisar, kaminer,vedpannor och andra värmekällor kan skapa osämja och framförallt avundsjuka. Tror att det ofta är Jantelagen som härskar, och att de som eldar minskar sin uppvärmningskostnad markant. Eldning framförallt i modern vedpanna varken ryker eller luktar iaf inte min, endast vid uppstart ca 15 min. Kassetter, kaminer och andra spisar har oftast inte en 100% förbränning av veden vilket gör att det ryker mer, vissa eldar fel och då ryker det och luktar. Blöt ved, för lite tilluft, dåligt drag bidrar också till rök och lukt.
 
fy fan hade ja sett grannen filma när ja eldar hade video kameran inte sett dags ljus efter det blir så förbannad på sånna folk stör dom sej så inihelvete på allt. när min granne klagade i mitt förra hem så gick ja ut i garaget efter 25m 3fas kabeln och la framför fötterna på han och sa att ja kopplar på elpatron om du stoppar denna i dit garage men de va han ju inge sugen på hmmm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.