Hej
Nu börjar det bli sommar och det är skönt och sitta på utplatsen och softa. Men med värmen har grannens infiltration börjat lukta fis. Det kommer liksom lite kastvindar av avföring lite titt som tätt. Infiltrationen ligger ganska nära tomtgräns, vilket våran infiltration också gör förvisso, men jag har varit över på granntomten och sniffat i rören :blushing: och nog är det är hans rör som stinker. Våra luftningsrör luktar ju underbart i jämförelse.
Jag tänkte att jag skulle ta upp det med grannen (och de är verkligen jättebra grannar), men tänkte kolla på forumet först om någon har erfarenhet av liknande odörer? Finns det nåt enkelt sätt att lösa detta på? kan det vara att det luktar värre månaden före slamtömning? Det är ju uppenbarligen värmen som hjälper till med doftbildingen
Just nu är jag jävligt sugen på att kasta ner en bunt wunderbaums i röret och springa, men ska iaf försöka komma på en konstruktiv lösning först :D

tacksam för hjälpsamma tips /magnus
 
  • Gilla
JuLiAn59
  • Laddar…
Jag har själv funderat på om lukten minskar om man
monterar en avluftning över nock på huset?
(Vi har ingen avluftning överhuvudtaget i vår stuga &
det luktar emellanåt ifrån vår slutna WC-tank)
 
Ja, ovan husen blåser det och späder ut lukten.
Vi har våran avluftning från avloppet precis under takfoten och det luktar inte mums när det bara småblåser lite lätt så att lukten sprids men inte späds ut ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.