Vad gäller? Jag är ju inte så brydd i vanliga fall men nu skottar han all snö från sin garageuppfart på våran tomt och snart ligger snön mot husväggen.
 
Låter som om detär dax att bjuda över honom på fika och lugnt förklara att det kanske inte är så lyckat med tanke på er fasad osv. Men han kanske kan tänka sig att stå för underhållet/målningen av den om han får fortsätta skicka snön dit så kanske ni båda vinner på det...
 
galento
skogstomten skrev:
Låter som om detär dax att bjuda över honom på fika och lugnt förklara att det kanske inte är så lyckat med tanke på er fasad osv. Men han kanske kan tänka sig att stå för underhållet/målningen av den om han får fortsätta skicka snön dit så kanske ni båda vinner på det...
Precis,lika bra att ta tag i det direkt.
 
"Vad gäller?" Sunt förnuft. Herregud är väl bara säga att du inte tycker det är så bra och ge ett bra förslag. Ursäkta men här kommer en fördom från en som bott på landet hela sitt liv. Du är från stan va?

Känns som stadsbor ringer polisen eller byggnadskontoret när det är något dom inte gillar med deras grannar. Vi som bor här på landet går över och pratar.
 
Det kanske är grannen som är från stan!!
greenbay
 
galento
Marlene Eskilsson skrev:
Lite fördomsfullt kanske? Jag ett inslag i Insider härom dagen där grannar mitt ute på landet gjorde de mest hemska saker mot varandra, slogs bl a.
Ja det är ju viktigt med bra grannsämja,måste vara ett h-e att ha det så oroligt istället för hjälpa varann att ha en lugnt och skön tillvaro.
 
Men hur gör ni andra då för att bli av med snön?
Själv har man snöslunga så det blev att man sprutade upp en stor hög på gräsmattan men de som har sina upfarter mot varandra kan inte ha så kul?
Jamenar en del sätter ju upp staket för att de inte vill att bilar skall backa upp och vända på deras uppfart...
 
putte82 skrev:
Känns som stadsbor ringer polisen eller byggnadskontoret när det är något dom inte gillar med deras grannar. Vi som bor här på landet går över och pratar.
Stämmer inte med mina erfarenheter av "landet" (är uppvuxen på "landet", mellanlagrad i stan och återinflyttad). Finns lika många idi..ter på landet som i stan. Så det är nog snarare du och dina grannar som är lyckliga nog att tillhöra den vettiga delen av befolkningen, helt enkelt. ;)

Och är själv också så lyckligt lottad att jag också fått grannar det går att prata med, nu när vi flyttat från stan. :)
 
Rent generellt gäller samma sak för snö som för vatten. dvs du måste ta hand om det på egen tomt.

Att man sen "råkar" lägga snön i vägverkets dike, det är en helt anna sak.
Bor ju på landet så det finns gott om plats i diket
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.