Vi bor i parhus och har på baksidan ett plank som delar av grannens och vår altan. Vi vill nu bygga ut altanen ca 2 meterpå gräsmattan. Den byggs i tomtgräns och det är ok för grannen. Problemet är att jag vill ha insyns/vindskydd mot grannen. Han går inte med på skärmvägg. Däremot får jag sätta spalje med klätterväxter.

Jag har i forumet läst att man inte ska ha spalje på altaner för barnsäkerheten. Vi tänker även satsa på pool så vi vill inte ha för mycket bladverk i närheten.

Någon som har en lösning?

 
Låt barnens leksaker plus grillen vinterdäcken m.m. ligga där så ändrar han sig nog
villasmurfen ;D
 
80 cm staket (träskärm) kan nog inte grannen ha legala synpunkter på.

Mvh
 
om du ska ha pool är inte spaljé det du ska oroa dig vad gäller barnsäkerhet, sät upp en du...
 
Tror inte att man ska jäklas med grannen. Man vet ju inte om han bygger ett älgtorn på sin tomt sen, man måste komma överens om saker och ting , lätt att det blir lite Kalle anka annars. ;)
 
Göran skrev:
om du ska ha pool är inte spaljé det du ska oroa dig vad gäller barnsäkerhet, sät upp en du...
undrade också vad är mest osäkert...
... och den andra bekymmer med bladverk... löv kommer långväga med vinden från alla håll :(
lycka till med planeringen
gaia
 
Tack för alla synpunkter.

Vill bara tillägga att vi självklart skall ha poolen täckt då vi inte är i närheten.

Funderar på ca 80 cm skärm med spalje ovanför.

Någon som vet vart jag kan hitta färdiga skärmväggar som alltså är täckta nedtill och spalje upptill?

Hälsningar
Anette
 
Totte_S
Freesia skrev:
Någon som vet vart jag kan hitta färdiga skärmväggar som alltså är täckta nedtill och spalje upptill?

Kolla här:
www.jabo.se

Du får kolla upp en ÅF nära dig. COOP och Beijer bl.a.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.