Hej!

Har läst en del trådar tidigare om läggning av granitklinker (eller vad det kallas), genomfärgade homogena plattor i garage. Jag kommer ha (har inte flyttat in ännu) ca 30 m2 "fingarage" där jag kommer ha hojar uppställda+liten myshörna med TV och sittplats. I detta har jag tänkt lägga klinker i pepitamönster. Kommer skruva en del här inne, men inte mycket. Det tyngre skruvandet kommer att ske i garage nr 2 som idag består av en carport som skall byggas ut till garage i höst. I detta garage hade jag tänkt slipa betongen och bara lacka med någon typ av klarlack.

I verkstaden på ca 20m2 kommer jag ha pelarborr, svarv, svets etc. här hade jag tänkt lägga enfärgad granitklinker, förmodligen ljusgrå.

Någon med erfarenhet av Feltemas garageklinker? Har läst en del om att de olika bränningarna skiljer sig en hel del i färg, samt att plattorna inte är lika stora?

Någon med bilder/erfarenhet över hur det blev?


Tack på förhand!
Om feltemas inte duger, tips på annan leverantör?
 
Ingen?
 
Såg i helgen att Hornbach säljer motsv. plattor som Biltema för 129: -/m2, de såg även ut att vara tjockare än Biltemas. Ingen som har koll på dessa?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.