Jag är väldigt förtjust i granitkeramik och funderar på om det är lämpligt material för köket.
Vi tänker oss en bänkskiva i sten sen kakel eller grantitkeramik mot väggen.

Är det någon med känsla för inredning som har tankar kring den kombinationen?
 
Åsa Lund
Jag gillar granitkeramik! Men jag är ingenjör och har minsann fått höra av en arkitekt att ingenjörer begriper sig inte på estetik
 
  • Gilla
  • Haha
Jiji och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jag gillar granitkeramik! Men jag är ingenjör och har minsann fått höra av en arkitekt att ingenjörer begriper sig inte på estetik
Jag är arkitekt :Doch mitt svar till TS och alla ingenjörer är att man ska välja det man gillar. Det är ju faktiskt ert hus. Vill ni ha granitkeramik så ta det. (y)
 
  • Gilla
Memlos och 2 till
  • Laddar…
Man använder ju kakel i kök så grantitkeramik är väl också ypperligt, har själv satt det i en lgh jag byggt.
Enda nackdelen är om det är mycket att kapa eller många hål som ska göras, men det finns bra grejer så inga större problem för en plattsättare men dyra grejer om man ska köpa för ett kök
 
  • Gilla
familjenclaesson
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Jag är arkitekt :Doch mitt svar till TS och alla ingenjörer är att man ska välja det man gillar. Det är ju faktiskt ert hus. Vill ni ha granitkeramik så ta det. (y)
Tror du en grå stenskiva skär sig mellan en grå- eller vitspräcklig granitkeramik?
Jag gillar att graniten ser mer levande ut, kakel är ju bara vitt osv.
Men jag funderar på om det blir kaka på kaka med stenskiva och granitkeramik.
Har satt Granitkeramik ”Skärgård” från Centro i badrummet. Älskar den!!
Det är den typen jag skulle vilja ha i köket, fast ljusare ☺️
 
Håller med jiji!!
Har byggt ett nytt hus som stod färdigt för tre månader sen och satte det som jag tyckte var snyggast vilket blev granitkeramik.
Förordar varken det ena eller det andra utan välj vad du tycker bäst om.