Vi har GRAM kyl och frys som vi haft i ca 10 år, har funkat perfekt så jag kan inte hålla med om "Dansk skit"
 
Godis :

Vi föll också för deras kyl och frys i Alu där man kan få det att se ut som dom är inbyggnads. Dock tyckte vi att skåpen var för grunda inuti, Gram´s filosofi är att man skall ha väldigt mkt på insidan av skåpdörren, vilket jag är skeptisk mot.

Vi ändrade oss till AEG i Alu istället, som är 3-4000:- billigare per skåp.
 
Det enda vi bestämt om köket är att vi skall ha Grams kyl och frys. Jag har en kompis som har dem och är nöjd, men framförallt så tycker jag att de är så otroligt snygga.
 
"Dansk skit" ???
Gram är ju "Polsk skit" numera! :D

Vill man ha rostfria i 200cm höjd så finns det tyvärr bara Gram att välja på.....

Lådorna i dörrarna är dåliga och sitter knappt fast, samma med hyllorna....:(
 
Vi har fallit för Cylinda 2203 Alu (alternativt RF), vad är det för "fel" på dem?
 
Jag tyckte Grams skåp var lite "smeckiga" inuti. Kändes plastigt osv. Sen var dom väldigt grunda inuti. Det är synd på så fina skåp.

AEG´s Alu skåp är kanonfina, känndes mer gediget inuti.
 
Jag har alltid tyckt om Gram och haft en känsla för att det varit rejäla grejer. Nu hörde jag av en säljare att sedan dom flyttat tillverkningen till Polen har kvaliten försämrats.
Är det någon som vet nått mer om det?
 
GRAM har j-ligt snygga skåp 8)
Tillverkningen är inte bara "flyttad" utan det danska bolaget som tillverkade GRAM gick i konkurs och ett annat bolag köpte då rättigheter till namn och inventarier och startade upp detta i Polen. Tror inte de är ett dugg sämre än många andra märken, det är flera tillverkare som utlokaliserat sin tillverkning till länder som Polen. :)
 
Jag tror också att Gram har bra skåp. HTH använder ju dem och sen har jag för mig att de fick hyfsat betyg i Råd och röns test. Vi tänkte beställa den kombineradekyl/frysen 350, det verkar vara den enda snygga rostfria med frys större än 90 L.

/mino
 
Vi har Grams 200cm höga kyl med frys KF 350-00
och är absolut nöjda.

Det som gjorde att vi började kolla dessa var just det långa handtaget på sidan.

Förvaringsboxarna på insidan av dörren är faktiskt rätt användbara, de är lufttäta och kvaliteten känns riktigt rejäl, tror inte de går sönder i första taget. De är lätta att ta ut och sätta in, men trillar absolut inte loss av sig själv.

De stora lådorna använder vi inte alla.

Flaskstället är delvis bra. Bra idé, men vanliga 1,5 petflaskor är för långa om man har lådor i dörren precis framför.

Kvaliteten överlag känns god, det man kan anmärka på är att djupet inuti gärna hade fått vara någon cm till.

Har också Gram spishäll KK 75-01 EF och ugn IO 57-01 NS som vi är nöjda med.

 
pahlbin skrev:
Vi har Grams 200cm höga kyl med frys KF 350-00
Gryymt snygga modeller har GRAM ;D
har själva funderat på att när vi byter blir det sådana
 
Hur gick det?? blev det GRAM??

;D
 
Ni som haft Grams kyl (och andra vitvaror) ett tag nu;

Hur funkar de lufttäta boxarna? Fräscha? Ålderssprickor? Andra svagheter?
Andra erfarenheter?
 
Vi har köpt på oss GRAM-produkter till vårt nya kök. Inredningen i skåpen tyckte vi var mycket smart, gick i en hemmabutik och jämförde. Främst fastnade vi för skåpen pga att det finns ett tillbehör till dem som gör att man kan sätta vilka täcksidor man vill på dem om man tröttnar på det, i vårt fall, rostfria.

Köpte dem på Expert, kolla in deras sida, bra priser just nu jämfört med Hemma! Dock har Expert sina egna modell-beteckningar, efter lite undersökningar skiljer det antal lådor i dörren.

Hoppas på att vi investerat i bra prylar!
normal_IMGP1884.JPG
 
Vi köpte vår Gram kyl för flera år sedan och har varit mycket nöjda med deras plastlådor i dörren. De har använts grymt flitigt till både ost,pålägg och matrester. Tyvärr har de nu gått sönde en efter en så jag ska se om det går att köpa nya. Hoppas det. Vi har upplevt att något lock inte riktigt passat efter ett tag, kanske efter flitigt dismaskindiskande, annars är det klantande från vår sida som gjort att de gått sönder...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.