Jag och min sambo tänkte köpa en tomt. Men på tomten så står det en telefonstolpe som telia äger. Denna vill vi så klart inte ha på våran tomt.
Så min fråga om det är någon som har någon susning om vad det kostar ca för att de skall gräva ner denna i marken istället.

tack på förhand!
 
Tag kontakt med Skanovas Samhällsingång 020-505000 för mer information.
 
Och inte alls säkert de är intresserade bara för att ni kan tänka er betala själv. Vi försökte under hela vintern få vår teleledning nergrävd utan resultat. till saken hör att eleldningen som har samma sträckning som teleledningen långa sträckor grävdes ner då på bekostnad av elbolaget. De var beredda att dela kostnad med Skanova men icke. Inte ens när vi tog upp att vi kunde betala (det var vi och våra grannar) gick det att få nergrävt. TVÄRSTOPP!!! Men vi bor på landsbygden och där är de inte så intresserade av att hjälpa till överhuvudtaget...
 
Kan jag förstå att man på Skanova inte ville gräva ner teleledning utanför er egen tomt, för det är ju så att allt ska ju bära sig i denna ekonomiskt värld. Men om du ville ha ner grävt på din egna tomt tror jag att man hade hjälpt dig.
 
det är på vår egen tomt...eller mark om man ska vara noga. Ledningen går genom våra hagar sen genom gården och vidare över våra åkrar upp till grannen och genom deras hagar...

Så det var inte det som var problemet. De var helt enkelt inte intresserade av att hjälpa oss!
 
Såga ner stolpen! :)

Vi har blivit lovade att bli av med en elstolpe på vår tomt i flera år.... det har inte hänt så mycket....

I vårat fall äger elbolaget stolpen och dom har erbjudit telia att få telekabel nergrävd tillsammans med el men telia vill ha kvar stoplen som isåfall blir deras.
Vår telekabel går inte via den stoplen så jag får väl slåss med grannarna efter jag sågat ner den!!! (obs, ironi)

// magnus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.