M
Jag funderar på att köpa en Husqvarna 105, observera att jag är på funderingsstadiet. Har en ganska liten gräsmatta på baksidan utan hinder så begränsningskabeln kommer bara ligga i ytterkant hela vägen runt. Ca. 300m2 skulle jag gissa på. Men jag funderar på monteringen av kabeln. Tydligen så ska man spika den i gräsmattan vilket känns lite osäkert när minsta barnet är 3 år och älskar att dra o slita i det som man inte får röra. Så min fundering är om man kan gräva ned kabeln till Husqvarnas modeller och om det finns nån gräns där man tappar signal isf.?
 
Ja det går bra att gräva ner kabeln. 10-15 cm ska inte vara något problem Notera att efter några månader så ser du inte en nerspikad kabel.
 
  • Gilla
mg765
  • Laddar…
Växer gräsmattan normalt så är det hart när omöjligt att hitta kabeln efter en sommar.
Hittar man den så är det svårt att få upp den ur gräsmattan.
I brist på annat här så skarvades slingan med orange tråd, syns inte efter två år.

Är du orolig så trimma bort allt gräs ner till rötterna där du lägger slingan så går det fortare.

Protte
 
  • Gilla
mg765 och 1 till
  • Laddar…
M
Jag föredrar nog att få ned den lite. Min Partner 750 med 350-klinga borde lösa det mesta som kan tänkas ligga i vägen.
 
Guidekabeln bör alltid grävas ner då den går mitt på gräsmatteområdet. Begränsningskabeln har du i ytterkanten, ibland under någon buske etc, så där är den ofta ej synlig när den spikas fast. Efter ett tag så ser du den inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.