R
Hejsan

Vid vårt sommarhus, så har vi en del slänter på gräsmattan.
Vi är därför på jakt efter en grästrimmer som klarar slänter bra.
Helst vill vi har batteridrivet.

Någon som kan tipsa?
 
Behöver man en speciell trimmer för slänter?
 
  • Haha
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Vi har en Ryobi batteridriven grästrimmer. Enda grästrimmern jag manövrerat, men vi har en del lutning och slänter och den fungerar bra överallt!
 
R
Frustrator Frustrator skrev:
Behöver man en speciell trimmer för slänter?
Vår gamla grästrimmer var jobbig att klippa i slänter med eftersom klipphuvudet inte gick att vinkla.
 
R
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vi har en Ryobi batteridriven grästrimmer. Enda grästrimmern jag manövrerat, men vi har en del lutning och slänter och den fungerar bra överallt!
Vilken modell?
 
Jag har en ryobi också men vinklar man huvudet så har den en tendens att inte hålla vinkeln riktigt. Men den är ju snart 10år också..
 
Jag förstår inte riktigt, kan man inte bara vinkla trimmern när man kommer till en slänt?
Jag kommer att tänka på det klassiska klippet ”du simmar ur bild”!
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Jag har en sån här, inte behöver man justera den för att köra slänter. Bara vrida handtaget lite!
En grästrimmer med justerbart handtag på en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R Ramuu skrev:
Vilken modell?
Oj, det var en svår fråga. Har inte fått fram den ur förrådet än.
 
C
R Ramuu skrev:
Vår gamla grästrimmer var jobbig att klippa i slänter med eftersom klipphuvudet inte gick att vinkla.
Jag förstår precis vad du menar. På vårt förra ställe hade vi gott om branta slänter som inte gick att ta med gräsklipparen. Vi har en Bosch ART som har ställbar längd och vinkel på huvud och handtag. Det underlättar en del, men du kommer fortfarande inte undan att maskinen blir bökig att jobba med när man jobbar "mot" dess naturliga tyngdpunkt. Utöver att det i sig inte är särskilt optimalt att använda en trimmer för att klippa större gräsytor.
 
Redigerat:
Branta slänter.
En Flymo och ett rep.
Släpp ner, o dra upp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.