hej! Tar tacksamt emot råd om vad göra. Nyanlagd jord och gräsmatta. Tagit sig fint men här är det minst sol på dagarna och det ser fuktigt ut. Kommer den ta sig nästa säsong eller? Så om? Har gödslat och vattnat enligt instruktion.

Bilderna säger mer än vad jag kan förklara tror jag :)
 
  • Gräs med en upptrampad stig eller slitage. Gröna nyanser, något jord och ställvis slitet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grönt gräs i fokus med synlig jord i bakgrunden, naturlig belysning, utomhusmiljö, livlig gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gräsmatta i förgrunden, täta gröna buskar i bakgrunden, naturligt dagsljus, hälsosam vegetation, ingen himmel synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tätt grönt gräs täcker hela bilden, det verkar vara en välskött gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Svårt att se att det är något konstigt. Fortsätt sköta gräsmattan, så tror jag det löser sig och att gräset tätar ihop sig. Jordytan såg lite kompakt ut, men det var kanske det som är problemet?
 
  • Gilla
Magnus111111
  • Laddar…
Det blir säkert jättebra, min gräsmatta tog 3 år på sig att bli tät. Just i vintras frös det sönder en fläck och den är inte återställt än.
 
  • Gilla
Magnus111111
  • Laddar…
E
trähandtag trähandtag skrev:
Svårt att se att det är något konstigt. Fortsätt sköta gräsmattan, så tror jag det löser sig och att gräset tätar ihop sig. Jordytan såg lite kompakt ut, men det var kanske det som är problemet?
Ser massor av Problem.

Ser du vad högt gräset är?
Detta måste klippas minst fem gånger i veckan för att kunna göda sej själv.

Måste täckas med pressning vid Hans och så vidare, det får inte komma för mycket vatten.

Måste vattnas varann dag om det inte regnar. Gödning. Vertikal skäras. Måste ha luft. Hur ser det ut med myror och gnagare?
 
E El-Löken66 skrev:
Ser massor av Problem.

Ser du vad högt gräset är?
Detta måste klippas minst fem gånger i veckan för att kunna göda sej själv.

Måste täckas med pressning vid Hans och så vidare, det får inte komma för mycket vatten.

Måste vattnas varann dag om det inte regnar. Gödning. Vertikal skäras. Måste ha luft. Hur ser det ut med myror och gnagare?
Ser ut vara lite ironi- kanske lite roligt
 
E
trähandtag trähandtag skrev:
Ser ut vara lite ironi- kanske lite roligt
Tor inte det är en lek att för söka odla en gräs matta?
 
Nu får du väl tala ur skägget. Är du full eller har du något emot mitt inlägg eller??
 
Alltså du har ju gräs på din gräsmatta, var tacksam för det du har. Jag har en kombination av mossa + åkerfräken + åkervinda + fallfrukt + maskrosor med små inslag av studsmatta.
 
  • Haha
  • Gilla
Kickan42 och 1 till
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
Svårt att se att det är något konstigt. Fortsätt sköta gräsmattan, så tror jag det löser sig och att gräset tätar ihop sig. Jordytan såg lite kompakt ut, men det var kanske det som är problemet?
Den är väldigt kompakt! Men den var inte det när jag sådde i höstas i fjol… just där är det minst sol på dagarna så är rädd att det inte torkar upp så bra…
 
T TypRätt skrev:
Alltså du har ju gräs på din gräsmatta, var tacksam för det du har. Jag har en kombination av mossa + åkerfräken + åkervinda + fallfrukt + maskrosor med små inslag av studsmatta.
Jo men jag har ju också lagt väldigt mycket tid och pengar på den. 25 ton jord fyllde jag upp med förra året
 
E El-Löken66 skrev:
Ser massor av Problem.

Ser du vad högt gräset är?
Detta måste klippas minst fem gånger i veckan för att kunna göda sej själv.

Måste täckas med pressning vid Hans och så vidare, det får inte komma för mycket vatten.

Måste vattnas varann dag om det inte regnar. Gödning. Vertikal skäras. Måste ha luft. Hur ser det ut med myror och gnagare?
Jag håller det på 50mm - har klarat sig bra genom torkan. Täckas med presenning? Det låter som att du skojar. Jag göder enligt instruktion.inga myror eller gnagare
 
  • Gilla
trähandtag
  • Laddar…
E
M Magnus111111 skrev:
Jag håller det på 50mm - har klarat sig bra genom torkan. Täckas med presenning? Det låter som att du skojar. Jag göder enligt instruktion.inga myror eller gnagare
Skojar och skojar. Pratar lite terotiskt. Ifall gräset skulle må som bäst. Vilka åt gärder som måste vid tas. Spendera ett par dagar vid val fri green fee eller for bolls plan. Så får du se. 50 är mycket. Där för alla har robot i dag.
 
E El-Löken66 skrev:
Skojar och skojar. Pratar lite terotiskt. Ifall gräset skulle må som bäst. Vilka åt gärder som måste vid tas. Spendera ett par dagar vid val fri green fee eller for bolls plan. Så får du se. 50 är mycket. Där för alla har robot i dag.
P ga din fä bless f ör sär skrivning bli r det d et bli r li te sv årt a tt läs a d ina in lägg...😂
 
  • Haha
tommaepi och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.