Hej. Vi har fått den här blommig ogräset i vår gräsmattan.Den komma och sprida sig till hela gräsmattan nu. Vad ska vi göra för att bli av med det?. Tack
 
  • Gräsmatta övervuxen med blommande blått ogräs och några gula blommor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Grattis! Gör ingenting, klipp gräset som vanligt eller vänta tills blommorna blommar ut ;)
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Klipp runt och spara dom fina blommorna.
 
D DE73 skrev:
Klipp runt och spara dom fina blommorna.
Hej och tack för svaret. Är det en ogräs som ska sprida över hela gräsmattan?. Kan jag göra något för den ska försvinna. Tack
 
N Nannito skrev:
Hej och tack för svaret. Är det en ogräs som ska sprida över hela gräsmattan?. Kan jag göra något för den ska försvinna. Tack
Gillar du inte blommor?
 
N Nannito skrev:
Hej och tack för svaret. Är det en ogräs som ska sprida över hela gräsmattan?. Kan jag göra något för den ska försvinna. Tack
Det är helt omöjligt att se vad det är för något på den där bilden. Men med tanke på hur mkt det är så lär det ju vara ett fröogräs och vill du inte ha det över hela gräsmattan får du klippa ner det och se till att få gräsmattan tär och fin så det inte kan etablera sig.
 
  • Gilla
DE73
  • Laddar…
Om du vill veta vad det är för blommor så posta bilden och inte en skärmdump. Det finns även appar som hjälper till att artbestämma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.