Hej hallå!

Vore jättekul att bli ett gäng som följs åt denna säsong som snart står vid dörren.
Jag ser fram emot och hoppas på en härlig vår, fantastisk sommar och en sensommar som sträcker sig in i oktober.

Förra året va inte min och min svarta faras år. Min älskade McCulloch fick inte alls någon större uppmärksamhet och kärleken från min sida var nog näst intill obefintlig. Sad but true! Men jag inser hur egoistisk jag varit och har tagit lärdom av mitt misstag och tar självklart nya tag.

Gräsmattan då... *suck och stön*
Den blev klippt när det krisa och jag lät den bara vara utöver det. Jag hade storslagna planer för den men ja, livet kom emellan och den då nyinköpta vertikalskäraren blängde på mig och va mest i vägen.
Men... det fina är att jag vet att jag kan om jag vill och jag tänker ösa kärlek över maskiner och mattan.

Shit vad jag längtar efter våren och få sätta tårna i gräset medan jag hänger tvätten.

Hej hopp
 
MultiMan
Jag har snövallar på över 4 meter på tomten, så jag räknar med gräsklippning tidigast till midsommar i år. Kom 2 dm i förrgår igen.

Annars ska jag bara limma fast de nya däcken som slirar på fälgen på min gamla 21" självgående Klippo Kommun från '88 jag skaffade förra året. Annars fungerar den perfekt med ny kniv och drivrem.
 
Planen är att lyfta mattan denna säsong från fin som den är i dagsläget till riktigt fin.
Programmet för säsongen är satt, maskinerna står redo och gödslet likaså. Gräsfrön för stödsådden efter vertikalskärning är kvar att inhandlas. Under april ska jag slutföra bevattningsprojektet så att jag kommer att kunna bevattna med näringsrikt dammsvatten när det behövs. Jag är sjukt laddad Nu ska bara den här förbannande snön försvinna...
 
Y
Berörande gräsmattan så är jag nyfiken på om det skulle ge en positiv effekt om jag ringvältade den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.