vi ska anlägga en gräsmatta nu nästa vecka, typ. vi har i samma veva börjat flytta vår infart vilket i sin tur gjort att ett helt potatisland spridits ut där nya gräsmattan ska anlägga... på baksidan. där har bara vart en massa land med diverse jordgubbar, potatis osv. nu kanske jag var lat men jag körde över allt med fräsen ett par ggr... sen flytta vi all jord från potatislandet vid infarten... täcker väl ca 10cm överallt. skulle tro det är 50cm-100cm jord. under denna är det grus i ca 1,5m och sen sand. följande (som jag kommer på) frågetecken:

1. få det plant med fall från huset. tänkte drämma ner en massa pinnar lite här o var som referens som jag märker upp höjd på. om jag ska försöka få tag på nåt laservattenpass eller ska försöka med slangmetoden vet jag ej. sen krattar jag utifrån pinnarna. en jobbarkompis kom med tipset att sätta en grov bräda bakom fräsen när jag bökar om en sista gån för att flytta jorden.

2. gödsla. kanske i senaste laget? räcker näringen i jorden eller ska jag slänga på lite gödsel alt. tömma den gamla komposten på jorden (osäker på hur mycket som finns däri)? jorden känns rätt lerig o fin.

3. köra med gallervält, så, sen köra med gallervälten igen?

4. tänkte fixa en fattigmans stenkista också... massa sten, fibermatta och rör dit. dumt? hur djupt? ända nere i sanden eller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.