Fjärde gången i sommar som jag fastnar i långa bilköer på motorvägen pga gräsklippning och kan fortfarande inte se varför gräsklippning längs motorvägarna är nödvändigt, någon som vet?
 
G
M Cameltoe skrev:
Fjärde gången i sommar som jag fastnar i långa bilköer på motorvägen pga gräsklippning och kan fortfarande inte se varför gräsklippning längs motorvägarna är nödvändigt, någon som vet?
Nåt ska de väl spendera de 100 miljarderna på, om året de kräver av bilisterna.
 
  • Gilla
Mjolnir
  • Laddar…
Vägrenen röjs både för att hålla bra sikt
och för att ha god vattenavrinning från vägen och för att det ska torka upp fortare. Utan kontinuerligt underhåll får sly fäste som är mer besvärligt och kostsamt att få bort.

På motorväg är det minst lika viktigt att ha god sikt i vägrenen som på andra vägar.
 
  • Gilla
Mjolnir och 4 till
  • Laddar…
Ser trevligt ut.
Mindre djurvänligt att vara nära motorvägen.
Sikten blir bättre.
Får det växa vilt så står där snart träd längs motorvägen.
Är några av anledningarna
 
  • Gilla
Mjolnir och 2 till
  • Laddar…
Man behöver klippa årligen för att det inte ska bli sly, det skulle kosta ännu mer att hålla efter om man inte klipper.
 
  • Gilla
Mjolnir
  • Laddar…
Lika nödvändigt som de klipper landsvägar, riksvägar, Gc, att du sköter din tomt osv.
 
  • Gilla
Mjolnir
  • Laddar…
Det gick givetvis fortare förr, när de sprutade växtgift utmed vägrenarna.
Men så kom någon och sa att det var miljöförstörande!
Så vi får stå ut med dessa bilköer några gånger om året...
 
  • Gilla
Mjolnir
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
Det gick givetvis fortare förr, när de sprutade växtgift utmed vägrenarna.
Men så kom någon och sa att det var miljöförstörande!
Så vi får stå ut med dessa bilköer några gånger om året...
Ärligt talat så ser jag mindre arbetare som klipper vägkanter nu :p Förr så var de betydligt fler här nere.
 
  • Gilla
Mjolnir
  • Laddar…
Cheesen
M Cameltoe skrev:
Fjärde gången i sommar som jag fastnar i långa bilköer på motorvägen pga gräsklippning och kan fortfarande inte se varför gräsklippning längs motorvägarna är nödvändigt, någon som vet?
För att du ska se viltet.
 
  • Gilla
Mjolnir
  • Laddar…
Förutom att det är uppenbara säkerhetsaspekter med kortklippt vegetation långs våra vägar så är det ju så att det ser trevligare ut. Men det är klart, ser man inte nyttan med klippt gräs efter vägen ser man heller inte skönheten i det :D
 
  • Gilla
Mjolnir
  • Laddar…
G
R Rkarlsson skrev:
Ärligt talat så ser jag mindre arbetare som klipper vägkanter nu :p Förr så var de betydligt fler här nere.
Har alla arbetare krympt? :D
 
  • Gilla
  • Haha
Bangan och 4 till
  • Laddar…
Det är för den sänkta arbetsgivaravgiften, med låg skatt får bara de låga vara kvar.
 
  • Gilla
Mjolnir
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Har alla arbetare krympt? :D
Ja de var faktiskt större förr. Kanske är friksvårdsbidraget som hjälpt de stackarna ? :p
 
  • Haha
  • Gilla
GargamelSE och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.