Status
Tråden går ej att kommentera.
Hej jag råkade välta min gräsklippare åt fel håll så det har kommit olja över hela motorn när jag ska starta den s tar det imot. ibland startar den och drar tilbacka snäre med ett ryk det gör så jävla ont i händerna.Och när man drar i snöret så hör man et suckande vid kompritionstakt nån som vet vad felet är mvh viktor. jag har redan testat det men det hjälpte inte. det har kommit olja över hela motorn det är därför den gör backslag men hur får man bort oljan . jag tror att det har kommit in väldigt mycket olja i cylindern.
 
Hej ang gräskliparen som ger bakslag kolla om kniven har lossat eller om hålet är utslitet i kniven. när du startar den så får kniven obalans och rycker till. Du kan kolla genom att montera bort kniven och starta motorn
går den riktigt så är felet där.
 
ta loss tändstiftet och "tomdra" flera ggr så att oljan kommer ut.Sätt tillbaks stiftet och prova. upprepa vid behov.
 
.jag fick igång den efter ca 2 jag var bortrest så den stog 2 v. när jag kom tillbacka chockade och dro g 2 gg och den startade. nu går den som en klocka sitter på ett nyblästrar stiga dino chassi den är pulver lackad.. den är till salu för 700kr. finns 2 mil utanför göteborg mvh viktor. tack för alla som hjälpte mig kan inte så mycket är bara 14 år
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.