Har en 80tals Stiga jubileum 45 tror jag den heter

Briggs motor på 3,5hk

Den har alltid varit lite svårstartad kall, man får rycka ett par gånger på halvgas och låta den gå ett tag innan man kan ge fullgas, annars tvärdör den


Jag har sen jag köpte den begagnad kört på Aspen 4-takt, har testat att justera skruven när den är varm så den går bra

När den väl är varm och går på fullgas är de inga direkta problem att få den att gå, rycka 1-3gånger så går den

Och den låter fint i motorn, bytte packningen mellan tanken och vad det nu var för ett halvårsen kanske

Min far antar att det är förgasarproblem, och tändstiftet är svart
Någon som har en aning om vad det kan vara?
 
Antar at det er dårlig tennkabel du har. Gamle tennkabler til tendstiften merkes godt på kald motor.
 
Tack för svaret, men jag sålde den på blocket nu istället, less på att stå och rycka
Så det blev en Mculloch istället
 
K
det var jag som köpte den..

Tack för tipset, Logiman!
 
"Så det blev en Mculloch istället"
Då ser vi fram emot nästa mail om ett år då ?
(min Mculloch/Partner är inne på sitt tredje problem år, orginal svettsarna är ersatta med mina egna)
 
tallmilan skrev:
"Så det blev en Mculloch istället"
Då ser vi fram emot nästa mail om ett år då ?
Nu var du elak. :)
 
Köp med Honda motor :) Har en Toro som är 16år gammal och startar alltid på första eller andra rycket. Första starten på våren kan kräva 4-5 drag om den vill tjura. Gjuten alukåpa och 3 växlar framåt (klipper 600kvm gräs på ca 15-20min på 3'ans växel), Frikopplingsbart skär så kniven stannar när man tömmer uppsamlaren fast motorn snurrar.
 
Jo det är en mculloch med honda motor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.