Jag märkte redan förra vändan att gräsklipparen drog väldigt mycket bensin men idag var det än värre. Hela tanken försvann på ett halvt varv och jag kände tydligt hur det luktade bensin. Men.. jag hittar inte varifrån trots att jag försökte vända och pilla lite. Någon som har förslag på punkter jag bör titta extra på? Det är en gammal hurricane, har stått utomhus året runt i över 10 år så lite misshandlad är den ju, kanske något frös i vintras? :blushing:

Helene
 
Låter som det läcker rätt mycket så det borde inte vara så svårt att hitta. Det första jag skulle kolla är bensinslangen. Den kan ha lossnat eller spruckit.

Ställ den på någon skräpskiva (masonite, spån eller vadsom) så kanske det blir lättare att se varifrån bränslet kommer.
 
Tack! Nu har jag kollat och visst är det bensinslangen, en liten svart snutt som sitter mellan tanken och motorn antar jag? Jag får väl erkänna att jag inte är sådär jättesugen på att montera isär odjuret och byta slangen, jag tror jag ber sonen att fixa det hela. Nåt ska han väl ha å göra på sin fritid. ;)

Helene
 
Ja sätt sonen i jobb du :D Sen har jag svårt att tro att man måste montera ner speciellt mycket. Är det slangen (den svarta snutten mellan tank och förgasare/motor) som läcker så brukar det bara vara att dra bort den och skaffa en någorlunda likvärdig på närmaste mack/Biltema/biltillbehörsaffär. Eventuellt har du slangklämmor på den, men det gör i så fall inte jobbet nämnvärt svårare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.