Var på granngården häromdan och fick syn på en 15 kg säck av deras egen NPK gräsgödning för TVÅHUNDRASJUTTIONIO KRONOR (279:) Det var det billigaste de hade. Antingen har priserna gått upp, annars är väl mitt minne på upphällningen, men inte brukar väl en påse gödning kosta mer är 99 - 149 spänn?

Nu vore det ju trevligt om vi i denna tråden kunde notera vem som säljer vad till vilket pris? Så håll utkik i alla kommande reklamblad från EKO, Blomsterlandet och byggfirmorna. Verkar det billigt. Tipsa då här!!!
 
Jag köpte Econovas Växa gräsgödsel för 98 kronor men då var det nog bara 7-8 kg (står inte på kvittot och påsen ligger i garaget).

Ingen aning om det var billigt eller ej men jag ville få ut det innan regnet igår. Nu väntar jag på en solig påsk så att gräset kan börja växa ordentligt.

På försommaren blir det nog stroller kombi, men den är jäkla dyr, vore kul att se hur billigt man kan få den för.
 
Köpte häromdagen en påse gräsmattegödning på EKO, 10kg som räcker till 400m2. Kostade 89kr
 
NPK har gått upp drastiskt i år. Både svärfar som är bonde kan styrka detta, liksom brädgården där vi handlade gödning i lördags. De står helt handfallna men kan inget göra. Dubbla priset mot i fjol, pga att efterfrågan har ökat i Asien, ffa Kina.
 
Jag tror även att nu när det blir varmare ute, då stiger priserna. :eek:
Noterade igår på Maxi att Väx Upp kostade 199:- för 10 kg. Förra veckan var priset 159:- för samma säck. :rolleyes:
 
Citygross- Helsingborg tar 189 kronor för 20 kg blåkorn. Det verkar klart köpvärt. Visserligen har det ligget ute hela vintern, men man behöver ju inte ta en säck som tagit in vatten.
 
  • Gilla
Knm
  • Laddar…
Weibulls NPK till 400 kvm för 99 kr på Jem & Fix
 
Jag har under flera år använt Weibulls SuperGramino (långtidsgödsel). Har lagt ut det med spridarvagn på våren och sen ytterligare en gång i juni/juli. Har inte gjort något annat överhuvudtaget. Det är en del mossa om jag tittar på gräsmattan nu men jag vet att mossan mer eller mindre blir obefintlig när det närmar sig sommaren.

Enkelt?
 
Jag har inte provat långtidsverkande gödning ännu. Idén är ju fantastisk, men på nåt sätt får man för sig att det är minst lika bra att gödsla oftare med ett vanligt gödsel. Vad säger ni?

Hur är det med "Bonnagödning" (NPK) på gräsmattan om man får tag på det? Någon större skillnad på det och den betydligt dyrare gräsgödningen? Kan tänka mig att gräsgödningen kanske innerhåller lite ämnen och mineraler för grönare gräs t.ex?
 
NPK pris 4kr/kg inkl moms om man köper en lastbil full....
finns mellanhänder som tjänar grova pengar här

http://sweden.npkbroker.com/
 
Urgammal tråd, jag vet. Men likväl aktuell.. Någon som har några bra tips?
 
Granngården:
- Granngården Grön Effekt. 15 kg, 269,10 kr. 17,94 kr/kg.
- Yara Milla 21-4-7. 25 kg, 309 kr. 12.36 kr/kg.

Jula:
- Gräsmattegödsel. 8,5 kg, 99,00 kr. 11,65 kr/kg.

Biltema:
- Gräsmattegödsel. 5 kg, 99,90 kr. 19,98 kr/kg.


Jag har ingen uppfattning om ifall innehållet/kvaliteten är helt likvärdigt/jämförbart. Fyll gärna på med flera alternativ.
 
Det kan va värt att dela priset med hur många m2 det räcker till istället för kg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.