Hejsan.
Jag la ut gräsfröna i söndags (3 dagar sedan) och jag undrar om det verkligen kan ta bara 3 dagar för några strån att komma upp.
Det har hur som helst kommit upp några på min "gräsmatta".
Det ser ut som färska strån för de är ljusgröna och väldigt tunna. Gräsfröna är Weibulls Extra Green och det gör ju saken ännu konstigare tycker jag pga att det skall ju vara ett långsamväxande gräs.
Jag har vattnat 2 gånger om dagen för att hela tiden hålla det fuktigt.

Kan det vara så att det fanns några strån som var på G redan i påsen? Konstigt med så många iof.

Min fråga är alltså. Kan det komma gräs på enbart 3 dagar?
 
Låter som fröblandningen inehåller Rajgräs (Påskgräs) men enligt Weibulls så innehåller inte Extra Green något sånt. Märkligt...
 
Uttrycket "Det växer som gräs" grundar nog sig i något :)
 
Det heter väl att det växer som ogräs? I alla fall i mina trakter.
 
Samma sak hände mig när jag stödsådde för ett par veckor sedan. Dock så tar det en bra stund innan det bli så långt att du behöver klippa det.
 
tjommeost skrev:
Samma sak hände mig när jag stödsådde för ett par veckor sedan. Dock så tar det en bra stund innan det bli så långt att du behöver klippa det.
Men vad var det för gräsfrön du körde med?
 
GzO skrev:
Låter som fröblandningen inehåller Rajgräs (Påskgräs) men enligt Weibulls så innehåller inte Extra Green något sånt. Märkligt...
Inte omöjligt att det finns några få frön som är rajgräs. Precis som att det finns spår av nötter i varor som inte innehåller nötter. :D
Vill inte ha rajgräs så får hoppas att det inte är flera
 
Körde med Extra Green
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.