Fick Coriona redan i mars 2020. Min kondition gick ner till nästan obefintlig och min kroppstemperatur gick under 3.5 månader upp till 38,5 grader. Under hela febertiden gick jag ut i min trädgård och fotograferade mina växter så jag vet att sista dagen jag hade feber tog jag bilder och tittade med vänster öga i kamerasökaren utan problem.
Dagen efter hade kroppstemperaturen gått mer till 36,5 grader och när jag skulle cykla till ICA butiken och handla upptäckte att jag såg skitdåligt på vänster öga. När jag sedan skulle ut i trädgården och fotografera upptäckte jag att bilden i sökaren var oskarp oberoende hur mycket jag vred på skärpan.:
Har varit hos en ögonläkare som konstaterade att jag har gråstarr på båda ögonen och måste opperrera båda ögonen. Har klarat mig utan glasögon innan Coronan Så jag Googlade på Corona och synproblem hittade en notis om att ett företag fått 2 miljoner i stöd för att studera sammanhanget mellan gråstarr och Corona.
Hittade artiklar om ett preparat som heter Lanoxin och som normalt finns i ögat men saknas i ögon som fått gråstarr. I försök med Lanoxin blev ögonen fria från gråstarr och man testade preparatet på folk i Afrika som inte har tillgång till ögonläkare. Numera finns preparatet till hundar som fått gråstarr och till hundar fungerar preparatet bra.
Man har tagit fram ett nytt preparat som ska fungera som ögondroppar och heter Lanomax.
Frågade läkaren om preparatet och läkaren blev skitsur och påstod att det var humbugg medicin som myglare försökte prångla ut på marknaden. Ville då inte fortsätta diskussionen med läkaren som verkade vara sur på mig för att jag googlade på grå starr. .
Hur får jag tag i medicinen och så vill jag ha tag i en ögonläkare som vill testa lanomax på mej. Gissar att de flesta ögonläkare är rädda om sina jobb och inte vill att folk får ögondroppar istället för operationen. https://www.lanomax.com/lanomax.html
Den här notisen är från 2015 så det borde finnas läkare som har nyare information om Lanomax.
 
Det finns inget godkännande för dessa ögondroppar för människor.

Därför kommer du inte att hitta någon ögonläkare som kan förse dig med sådana ögondroppar.

Dessutom, som du kan läsa i länken nedan (peer-reviewad forskningsrapport), så tycks ögondropparna inte fungera.

Det finns ett flertal forskningsrapporter, som visar samma sak.
https://www.nature.com/articles/s41598-019-44676-4

Om du tycker att det känns läskigt med en ögonoperation, så kanske det är den oron som vore bra att ta tag i istället.

Det görs 100.000-150.000 sådana operationer varje år i Sverige. Det går finfint nästan jämnt.

Det är ett standardförfarande, precis som höftledsproteser.
 
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Varför är du inte rädd om dina ögon. Att leka försökskanin för att du läst en artikel är väl allt annat än smart. Sen måste du väl förstå att ingen läkare skulle riskera sin läkarlicens för att ge ett icke beprövat läkemedel till dig.
Jag var själv inte mer än 42 när jag gick igenom starroperation på båda ögonen. Det är väkdigt enkelt och smärtfritt.
 
J
Tog mamman till en gråstarr operation och det tog bara 15 minuter. Hon åkte hem samma dag.
Skärp dig, ts
 
Det enda vettiga i trådstarten är ”Gissar att de flesta ögonläkare är rädda om sina jobb”. Klart de är och om de skvätter djurmedicin i ögonen på sina patienter blir de av med både licens och jobb.
 
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
Det finns mycket skräp på nätet. Tro inte på allt.
Läkarna är glada om de slipper operera dig, de har att göra.
Jag är själv opererad och optiker
 
BirgitS
N nallepu skrev:
Min kondition gick ner till nästan obefintlig och min kroppstemperatur gick under 3.5 månader upp till 38,5 grader.
Jag går inte in på vad som kan hjälpa dig och jag vet inte hur tillförlitlig nedanstående sida är men den tar i alla fall upp en möjlig förklaring.
I ögat sker energikrävande processer så det är viktigt att syretillförseln är god. Syre behövs för cellernas energiomvandlig. Genom att motionera syresätts hela kroppen och även ögonen.
https://kurera.se/lutein-kan-ge-synskarpan-tillbaka/

Så om det stämmer så beror försämringen i dina ögon inte på att det var just covid du hade utan att du var långvarigt sjuk och inte rörde dig så mycket vilket ledde till att syretillförseln sjönk mycket. Det kan kanske hjälpa dig att hitta andra sidor än vad som dyker upp om du använder just corona/covid som sökord.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.