Någon som har en grå dörr till sitt faluröda hus?

Jag vill ha grå dörrar till vårt hus som är i falurött. Letar efter en passande nyans, vill inte att dörren drar åt blått eller lila. Tips, någon? NCS S 3502-y?
 
Låter som en trevlig kombination. Vi har Falurött och S 0502-Y, S 6502-y och 7502-Y som gråskala. Funkar väldigt bra. Markiserna är S 4502-Y och smälter fint in i samma gråtoner och med inkringliggande natur. Tänk på att behålla S XX02-Y i ev. foderfärg.
 
Tackar för svar! Kan S 3502-y vara för ljus till falurött månntro?
Du har händelsevis ingen bild på kombon?
 
Eir75 skrev:
Tackar för svar! Kan S 3502-y vara för ljus till falurött månntro?
Du har händelsevis ingen bild på kombon?
Skall se om jag kan leta fram en eller ta en ny bild.
S 3502-y blir nog bra om du har vita foder runt dörren.
 
Väcker liv i en gammal tråd. Det är dags att bestämma grå färg till vår ytterdörr. Huset är falurött och har vita foder/knutar (S0205-Y). Är det någon som har någon bild på ex. 3502-Y i kombo med falu rödfärg?
 
var och hälsade på en bekant häromdagen som har falurödfärg. han hade målat sina vindskivor och dörrar i S 3500-N och det såg blått ut. både han och jag jobbar som målare så jag blev förvånad att han hade valt den. han tyckte den såg för blå ut och jag sa till honom att man ska passa sig för att bryta mot N utvändigt just för att det upplevs som lite blått
 
Då känns det tryggt att vi valde 3002-Y på våra dörrar. Tack för infon!
 
Så här ser min kåk/dörr ut, vet inte vad färgen heter men på burken står det 5009 och under BB 50, RO 3 och YO 9.
 
Nytt försök
 
  • väg 071.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
LIHE
  • Laddar…
Tack för bilden enSAM!. Det ser fint ut! Jag kan dock inte konvertera dina färgkoder till NCS-systemet, men det kanske någon annan kan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.