Hej!

Jag är riktigt sugen på att gjuta betongskivor till mitt kök men vill inte förhasta mig. Finns det något trevligt alternativ till betong kanske? Laminat är helt uteslutet då jag vill ha någon form av äkta material. Kompositmaterial är ju väldigt funktionellt och bra men lite dyrt för min budget. Har någon erfarenhet av hur det funkar med att betsa ett ljust träslag i en grå nyans? Några andra förslag? Bifogar en bild som inte är särkilt bra men kanske hjälper lite. Köket är alltså det som är längst till höger på bilden... Grått klinkergolv, vita väggar och vitpigmenterade ekluckor.

Alla tankar välkomnas!

Kalle
 
  • IMG_0560.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kan säkert bli snyggt men jätte svårt att hålla rent! Det är mycket mer poröst än komposit och drar till sig all slags skit du lämnar på bänken! Nån slags ytbehandling funkar kanske men vilken vet jag inte
 
Jo det har jag också läst. Har dock gjutit lite annat tidigare och vet att man kan få en väldigt väldigt jämn och fin yta. Denna vaxar man sedan så den står emot vätska och smuts.

Ett annat alternativ kan kanske vara att vitolja något ljust träslag... Vad tror ni?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.