Ska man ha golvvärme under duschkabin? Borde väl inte finnas någon nackdel, är bra om golvet torkar upp där tänker jag? Vad säger reglerna? Hur hade ni gjort?
 
S
Min elektriker la golvvärme överallt förutom under toalettstolen. Men han visste inte att jag skulle ha en kabin, ifall han gjort annorlunda om han hade vetat det kan jag inte svara på.
 
K
Rent generellt ska det inte vara golvvärme under fasta installationer. Så som badkar, duschkabin, kommoder etc. Men säkrast är ju att kolla tillverkarens instruktioner.

Vad är det för golvvärme?
 
Lägger du golvvärme som inte angränsar till yttervägg eller golv mot mark så borde det vara mindre känsligt.
Men om du har lite mer avkylning så kommet du uppleva toastolen /duschkabinen som kall.
Enda anledning enligt mig är om du ska borra i golvet.
Annars lägger jag själv överallt även under saker som toastol( limmar mina)
 
MrJay
Inga som helst problem, bara att köra på - bättre än att inte ha det.
 
MrJay
K kniv skrev:
Rent generellt ska det inte vara golvvärme under fasta installationer. Så som badkar, duschkabin, kommoder etc. Men säkrast är ju att kolla tillverkarens instruktioner.

Vad är det för golvvärme?
Jag följde de instruktionerna i vår senaste renovering och ångrar mig djupt, borde ha absolut lagt det under badkar. Det tar jättelångt tid för vattnet att försvinna (om golvbrunn behöver rengöras vilket blir rätt ofta med tonåringar) vilket också resulterar i grön gegga som man får skrapa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.