Hej!

Går i planeringsstadiet och tänker bygga in farstukvisten genom att gjuta en betongplatta. Vårt befintliga hus står på torpargrund.
Jag skulle vilja i ombyggnaden lägga golvvärme i detta utrymme, men funkar det?
Framför att tänker jag då på materialskiftet mellan dem spårade spånskivorna till den gjutna betongplattan? Är det risk för att skada golvvärmesystemet?
 
Ingen som varit med om liknande som kan ge input?
Hoppas jag var tillräckligt tydlig, menar m.a.o att jag i samma golvvärmeslinga ska lägga delar av slingan över träbjälklaget och delar av slingan i den delen som blir utbyggt som jag har för avsikt att gjuta en platta.
Vill helst inte bygga ut det till träbjälklag.
 
Blir lite meckigare att justera in. Du kan få komfort problem. Framledningstemperatur brukar diffa mellan dessa system. Jag hade delat upp på två slingor.
 
TotalControl skrev:
Blir lite meckigare att justera in. Du kan få komfort problem. Framledningstemperatur brukar diffa mellan dessa system. Jag hade delat upp på två slingor.
Jag förstår, klok idé att göra så!
Frågan är bara med fram respektive returledningen som jag måste förlägga förbi skarven mellan dem olika underlagen, tror du det funkar? Jag vill helst inte göra nån dillfog eller trösken utan jag vill helst ha hela utrymmet enhetligt
 
Aha, ja det spelar ingen roll. Du kan gå från betong till träbjälkag på till och retur. Trodde du menade att värmeslingan skulle värma både betong och träbjälkag.
 
Jo det ska de göra också. Du har svarat på båda mina frågor :) tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.