Hej!
Hade en elektriker hos mig i veckan som kollade lite på badrummet som jag gör om. Jag frågade lite efter priset på golvvärme om han skulle fixa till mig. Badrummet är på 3kvm och han sa 5000kr ink. moms (ej installation med i detta pris)
Detta låter ju sjukt dyrt, jag surfar runt och kollar lite och ser då att priserna ligger på 1000-2000kr. Ska ha direkt el till min golvvärme där.

Någon som har ett bra förslag till golvvärme till mitt badrum och vad är ett lämpligt pris??
 
RÄkna med 2000kr för material, sedan är det väl typ 4 timmars jobb att installera den för en elektriker plus resor..
Jag skulle säga 4.500-5.000:- för hela installationen.. Men det är svårt när det gäller hanterkarpriser, ta in flera offerter och se om du kan få ner priset..
 
Krilleman
5000 låter väldigt dyrt för elgolvvärme på 3m³! En LK minischunt till vattenburet kostar 2000-2500:- MED moms i inköpspris för en firma! Om du har möjlighet så kör vattenburet! Om du måste köra med el så välj inte den elektrikern, ta in fler offerter!
 
Har fått rådet att köra med direktel pga på sommaren blir det ju inte varmt på golvet om man kör vattenburet eller har jag fel?
Tips på bra golvvärme?
 
Krilleman
Vad har du för uppvärmning idag?
 
Jag eldar med ved.
 
Fråga vad det är för fabrikat på golvvärmen samt vad han ger för garanti. Har du tur så ingår 20års garanti, detta kanske kan vara värt en extra slant!
 
Krilleman
Om du eldar med ved vad är det då som säger att du inte bara kan släppa ut lite värme bara på golvvärmen?! Inga problem alls!

Om du har vattenburen värme med vedeldning, lägg vattenburen golvvärme om möjlighet finns! Kör minishunten året om, släpp ut lagom med värme från tankarna på shunten så du får ljummet på golvet. Installationen blir lite dyrare än el-golvvärme men elräkningen billigare. Lätt val enligt mig, smaken är som baken... Känns det inte som ett bra alternativ för dig så installerar du el-gv...

Sen finns det ju också minischuntar med elpatron för sommardrift som man då stänger av och går över till vanlig drift vinterhalvåret...
 
Om det var för bara material så är det väldigt dyrt. Men det är inte möjligen så att det även är en jordfelsbrytare? Om du inte har dte idag så måste du installera en om du skall ha golvvärme.

Är det inte mer elmaterial till badrummet med i priset?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.