Hallå
Har strul med en elektrisk golvvärme. Ibland blir golvet kallt, termostaten lyser röd med ingen värme kommer. Slår man av den och på igen hoppar den igång, men samma sak händer efter ngt dygn. Verkar alltså som att den känner av temperaturen, men inte lyckas slå på kräm i kabeln.

Är det bara byta termostat, eller kan man motionera igång den på ngt sätt. Om jag skall byta, vad skall jag då köpa? Tror att det är T-röd eller vad den heter....


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hittade förresten samma termostat på elbutik.se. Skall jag köra den i så fall eller finns det bättre varianter?
 
Det finns digitala också att köpa om man föredrar det, och kostar ungefär lika mycket som den modell du har. Då finns det timers osv. om det är något man bryr sig om.


Blir det inte heller varmt om du vrider upp den på max?

Det du kan göra om du känner dig hemma på det är att mäta om den släpper på spänning mot slingan när den slår till. Prova att ställa vredet på max och mät så borde den kicka igång.
Gör den inte det, är det troligen fel på just termostaten, och om det går att laga och vad som är fel, det vet jag faktiskt inte.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.