Jag har någonstans hört eller läst om att det ska finnas elektriskt värmegolv som kan monteras direkt i fixen som alltså inte behöver flytspackel att ligga i.
Stämmer detta?
Isåfall hur fungerar det? håller det?

Anledningen till detta är att jag har en hsb lägenhet där hsb säger att jag ej får byta brunnen pga en specialmodell med vattenlås mm.
Har haft hemma 2 st byggfirmor som säger att jag måste byta brunnen för att kunna flytspackla. Kan med andra ord inte lägga vanligt golvvärme.
 
Nej vad jag förtog så fungerade det du tipsade om endast i torra utrymmen.

Kom på vad produkten hette jag menade T2 Quicknet. Kan visst läggas direkt i fixet.
Någon med erfarenhet av det?
 
Ber om ursäkt såg att det även fungerar i våta utrymmen.
Är det ett bättre alternativ kanske?
 
Jag lade en sådan åt svärfar för några månader sen.
Själv gillade jag inte det för att när man drar fixkammen var kabeln i vägen hela tiden.
Det var inte så jobbigt och det går att hantera men man vill helst att ytan skall vara plan när man kammar. Kvaliteten tror jag inte är några problem
 
ok misstänkte att det kunde vara så men är nog något jag kan acceptera känns som mitt enda sätt att få golvvärme för det vill man nog ha under klinkersgolv.
 
Aa precis det är bara att köra. Var försiktigt med fixkammen så att du inte skadar kabeln.
Lycka till!
 
Japp blir nog att inhandla en sådan i plast sett att det finns.
tackar så mycket
 
Kul att kunna hjälpa ibland ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.