Där vi bor och med inglasad balkong är det riktigt härligt att sitta ute nu under våren så länge solen är framme. Däremot drar det lite kallt vid fötterna februari->april ca från väggarna. En tanke som slog mig idag är om det kan gå att lägga in golvvärme på något smidigt sätt?

Eftersom det rör sig om enstaka timmar nu och då endast som balkongen används under vår/höst så gör det mindre ifall det inte är allt för isolerat under och en del av värmen går förlorad. Helst skulle jag vilja ha golvvärme med vanlig stickpropp då vi har två eluttag på balkongen, men jag gissar att det inte finns eller är särskilt vanligt? Finns det någon som har tips och idéer? Balkongen är på 5 kvm.

Edit: Infraröd golvvärme kanske kan vara något?
 
Ett problem med golvvärme är att den är extremt trög. Man behöver slå på den några timmar innan man vill att den skall vara varm. Jag tror att det är effektivare att försöka minska draget och skaffa bättre tofflor. Vill du sedan lyxa till det kan du ställa en värmefläkt som blåser på fötterna. Infraröd golvvärme är nog inget att fundera mer på.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
A Avemo skrev:
Jag tror att det är effektivare att försöka minska draget
Man ska bara inte glömma bort att balkongen måste vara välventilerad för att inte få kondens.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.