Min son har fult fungerande badrum. Med plast (Pvc?) på väggar och golv. Nu saknar han bara golvvärme. Elektriskt. 400W för detta badrum. Saken är att man bör riva ut plasten och gjuta in det. Men det vill inte han. Kommer det att hålla att gjuta slingorna in i flytspackel (med eller utan armering?) och sen ny tättskickt på detta?
Tanken är att fuskkakla sen.
 
Va har han under plastmattan? ja e ju ingen expert men är det inte det som avgör om flytspacklet håller? är det spångolv reglat för spån + matta kan han få problem med sprickor. Är det betong så är väl den enda risken att flytet reagerar med plastmattan på nåt sätt eller att den inte gör det och han får dubbla tätskikt med el emellan vilket väl inte låter som optimalt?
Men bortsett från det så tror jag det funkar.
Jag har kommenterat din "fuskande" son förut så jag gör inte det igen :p men jag skulle gjort annorlunda ;):D
Va e fuskkakla för nåt? :S
 
Tack igen :)

Fuskkakla är att inte följa regler. Jag avräder honom det. Men vad ska jag göra. Smiska vuxen man? ;)
 
2 tätskikt är ju inte så bra men dagens tätskikt är ju så täta så det kanske går men hur ska ha få det tätt mellan vägg och golv?
 
Bezt skrev:
2 tätskikt är ju inte så bra men dagens tätskikt är ju så täta så det kanske går men hur ska ha få det tätt mellan vägg och golv?
Superprimer samt membran. Går det inte, får han riva upp och få sig en läxa...
 
Känns som att det aldrig kommer att bli riktigt tätt och risk för fukt kommer ner till flytspacklet och även golvvärmen. Fukt och elektrisk golvvärme lockar inte mig iaf.
 
Bezt skrev:
Känns som att det aldrig kommer att bli riktigt tätt och risk för fukt kommer ner till flytspacklet och även golvvärmen. Fukt och elektrisk golvvärme lockar inte mig iaf.
Utan JFB hade jag gått i taket!
 
Njae smiska vuxna män brukar inte ha nån direkt effekt :rolleyes: dom gör ju som dom vill har jag märkt på mina barn. Vem kan din son brås på? ;):p:D
 
Jan-Å skrev:
Njae smiska vuxna män brukar inte ha nån direkt effekt :rolleyes: dom gör ju som dom vill har jag märkt på mina barn. Vem kan din son brås på? ;):p:D
haha ;) :/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.