Vi har golvvärme i badrummet. Där är iskallt nu. Har noll koll på detta o vet ej hur jag ska göra för att få igång den/felsöka. Vi har fjärrvärme, radiatorer i övriga rum är varma. Rören till höger (inkommande?) är båda kalla. Någon som vet vad felet skulle kunna vara?
 
  • Värmesystemkomponenter inklusive cirkulationspump, ventiler, rör och manometer monterade på en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grå elektrisk apparat med kontrollpanel och reglage, troligtvis en pump, monterad på en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Man kan misstänka fel på cirkulationspumpen till badrummet.
 
Ok, tack. Kanske dax att byta den då.
J Josth skrev:
Man kan misstänka fel på cirkulationspumpen till badrummet.
 
Är alla andra rör varma då, bråkar något i shunten så ska dom rör från värmekällan vara varma.
 
J jonaserik skrev:
Är alla andra rör varma då, bråkar något i shunten så ska dom rör från värmekällan vara varma.
Alla rör på bilden är kalla.
 
Då är det stopp från VP och till shunten. Inte riktigt bekväm med den. Men prova med att vrida på den grå på höger sida några gånger till max/min och ställ på max till att börja med, blir det ingen skillnad för ni söka närmare VP, där slangarna är på kopplade.
 
J jonaserik skrev:
Då är det stopp från VP och till shunten. Inte riktigt bekväm med den. Men prova med att vrida på den grå på höger sida några gånger till max/min och ställ på max till att börja med, blir det ingen skillnad för ni söka närmare VP, där slangarna är på kopplade.
Ok tack, ska prova med det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.