Hej
Finns det någon som har lagt golvvärme, (vattenburen) i källare utan isolering under. För någa år sedan renoverade vi dusch och bastu i källaren. Vi anlitade fackman som utförde allt jobb med underarbete, golvvärme kakel och klinker. Vi frågade om det behövdes tätskikt. Han ansåg det ej aktuellt eftersom golvet är oisolerat. Källaren i övrigt är inredd med träpanel och även parkett i gillestugan som gränsar mot duschen. Vi känner ej någon mögellukt, (ännu!) Vi dränerade om huset förra året, utom på framsidan som vi ska ta senare. Kommer vi att få problem om vi nu även lägger golvvärme i tvättstugan och torkrummet. Jag har hört talas om vandrande fukt. Vi har redan anlitat en firma som inte anser att det ska vara något problem. Vi tycker det verkar hur jobbigt som helst att bila upp hela källargolvet. Men man kan ju undra om vi kommer att få problem i framtiden? Huset är byggt 69/70
Marie
 
Jag har lagt golvvärme i källaren på ett sutteränghus 1996, vi la golvspån direkt på plattan med laminatgolv ovanpå. När vi senast träffade dom som köpte huset av oss (ca 2 år sen) sa dom inget om några problem alla fall. Huset byggt -65 och jag har ingen aning om det är nån isolering under men tror inte det. I Ert fall skulle jag låta det vara tills ev. problem uppstår, det är faktiskt inte så att alla alltid får problem med vare sig mögel eller fukt trots att man gjort fel eller dåligt, varje hus är individuellt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.