P
Hur långt från golvbrunn vågar man lägga slingan utan att det känns kallt ?
8 mm vattenburen och vill hålla ner tjockleken på flytspacklet då golvbrunn bara ligger ca 60 cm från dörren. Slangen ska täckas med minst 20 mm flytspackel totalt.
 
L
Det är vad man kan leva med avståndet , annars ca 10 -15 cm från så inte brunnen torkar ut och luktar , samt att det lokala fallet får plats , lite mera fall runt brunnen
Blir alltid en liten kall zon runt avlopp
 
P
Funderar på om 30 cm blir för mycket ?
Då slipper jag förhöjningssatsen förutom de 12 mm.
 
BirgitS
Det är bara under en mycket kort stund som golvet i duschen kan kännas kallt eftersom det fort värms upp av duschvattnet. Med golvbrunnen mitt i duschen så står man oftast närmare silen än de 20 cm som väl är minsta tillåtna avstånd till golvvärmen, så jag tror inte det blir någon större skillnad att ha golvvärmen 30 cm bort.

Funderat på att ha golvbrunnen längs väggen, typ Unidrain, i stället för mitt i?
 
P
Då kanske det inte är något större problem. Sätter ju ändå alltid på duschen en liten stund innan jag kliver in. Unidrain tyckte jag blev för dyrt och nu sitter brunnen redan monterad och avloppet är draget. Försöker hålla mig runt 50000 totalt som budget om det nu håller. Undergolv med synliga träbjälkar och nyinstallerade rör och avlopp för badrumsrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
P Peter_K skrev:
Sätter ju ändå alltid på duschen en liten stund innan jag kliver in.
Då ska det ju inte vara något problem med kallt golv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.