Hej
Vid vår toarenovering installerades elgolvvärme och vi uppmanades att inte starta den på 6 veckor. Det tog längre tid pga värmen och därefter skenande elpriser men nu har vi äntligen startat den. Dessvärre blir golvet inte varmt. Jag har mailat och ringt till hantverkaren men han säjer att elektrikern är i Södertälje och han vet inte när han kan ta sig till Stockholm härnäst. Därefter har inget hänt. Innan jag tar i med brösttoner till hantverkaren undrar jag om det är något jag kan göra.
Jag har startat och provat med konstant värme 25 grader men golvet är iskallt.
Slingan är en T2Black, 12W/m, 20m.
Bilden visar kabelförläggning en innan flytspackel och plastmatta.
Installation av golvvärme i pågående arbete med synliga värmeslingor och betonggolv, ej färdigställt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En termostat visar 25°C, måndag 18:23. Två knappar under skärmen, varumärke Raychem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
L LarLam skrev:
Hej
Vid vår toarenovering installerades elgolvvärme och vi uppmanades att inte starta den på 6 veckor. Det tog längre tid pga värmen och därefter skenande elpriser men nu har vi äntligen startat den. Dessvärre blir golvet inte varmt. Jag har mailat och ringt till hantverkaren men han säjer att elektrikern är i Södertälje och han vet inte när han kan ta sig till Stockholm härnäst. Därefter har inget hänt. Innan jag tar i med brösttoner till hantverkaren undrar jag om det är något jag kan göra.
Jag har startat och provat med konstant värme 25 grader men golvet är iskallt.
Slingan är en T2Black, 12W/m, 20m.
Bilden visar kabelförläggning en innan flytspackel och plastmatta.
[bild]
[bild]
Nu har jag fått kontakt med en elektriker som ska "försöka klämma in ett besök i nästa vecka". Varför är hantverkare så himla oseriösa och skiter så fullkomligt i kundvård?
 

Bästa svaret

En jättebra elektriker var här och kalibrerade om termostaten som var av en sort som inte levererades med slingan. Efter en lång stund och med hjälp av en värmekamera kunde vi konstatera att slingan nu fungerar och värmer upp golvet till inställd temperatur.

Case closed!
 
  • Gilla
a.o.f och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.