Hej!

Är i full gång att renovera mitt badrum.Det blir elgolvvärme flytspackel och klinker.Det kommer en rörnisse och drar nya rör till dusch handfat och toa.Min tanke är att även dra fram nya rör till element som pluggas på väggen.Anledningen till detta är om golvvärmen av någon anledning skulle lägga av så kan jag ansluta ett element.
Känns samtidigt onödigt och korkat.
Tacksam för svar.
 
varför inte lägga vattenburen golvvärme om du har vattenburen värme i huset. Blir ju mycket billigare i drift...

MVH Anders
 
Anledningen att vi inte kör vattenburet är,smidigare att lägga,billigare i inköp än vattenburet och att vi i stort sett stänger ner fjärrvärmen under sommaren.Sen har vi ett litet badrum 3,5 m2,så det blir ingen stor driftkostnad.

/Hoggez
 
G
Precis vad jag håller på med.Dock så sätter jag upp elementena och låter dom ge värme.
Det är som du säger.Den dagen golvvärmen går sönder.
Nackdelen med vattenburen golvvärme är att den bygger så förbenat.Elgolvet 4 mm.
 
Du gör helt rätt!
Kom även ihåg att lägga givaren för golvvärmen i rör, många fuskar med det och det brukar de ångra den dagen givaren går sönder.
 
Då är det inte helt fel att dra dit nya rör för element,om att ifall golvvärmen lägger av.
Eller lägga en slinga till.
 
Rätt tänkt!
rogge
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.