Jag ska renovera en liten toa. Ska jag behålla vattenelementet eller passa på att sätta in golvvärme (el)?

Åsikter?

 
Om du anser att du har råd att investera i elslingor så kan du väl göra det och samtidigt behålla elementet.
Då kan du ju välja fritt hur du vill köra framöver.
Ett annat (kanske inte aktuellt?) alternativ är att förlägga vattenburen golvvärme med allt vad det innebär.
Kanske köra elgolv och göra snygg vattenburen handukstork istället för elementet?
 
Jag skulle nog behålla den vattenburna radiatorn. Den har ju en helt annan förmåga att värma upp än vad elektrisk golvvärme har. I varje fall om du lägger ex. vanlig värmematta. Den är ju mest till för komfortvärme.
 
Håller med behåll radiatorn!
Behöver du verkligen golvvärme på en liten tolett om du har en badrummsmatta kan det vara minst lika komfortabelt.
Behovet av golvvärme har du väl bara om du går barfota direkt på klinker och med golvvärme är golvet bara varmt på vintern när du har värmebehov, så vida man inte värmer i onödan bara för att få varma golv.

/Patrik
 
vad sak du ha för golv & hur klat är det på golvet idag?

om du tror att du komer att frysa om fötterna så ska du ha golvvärme, men annars så är ju radiatorn helt OK
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.