Hej

Har golvvärme i ett badrum och i hallen. Nu men dagens elpriser tänkte jag att jag skulle se över lite och hur mycket dom ska värma. I hallen har vi väldigt sällan på golvvärmen för det behövs inte. Men i badrummet som ligger i källarplan är det ju bra att ha på värmen lite iaf.

Problemet jag har med termostaten i badrummet är att den är väldigt svår att ställa in. Det är bara ett vred och känslar är att antingen blir det för kallt eller för varmt. Tycker det är väligt svårt att få det bra. Ibland är det perfekt temp ett tag men sen så kan det bli för varmt helt plötsligt. Vet inte om det kanske är ett annat problem än termostaten?

Men det jag undrar är om jag kan ta den för hallen som är en digital och byta plats på den i badrummet och då kanske för lättare att ställa in en bra temperatur?
 
  • EBECO termostat med lysande grön lampa på en vägg med ojämn utsågning runt installationsområdet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Termostat på vägg med digital display och justeringsknappar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Attitudeswe
2 olika märken så inte säkert att temp sensorn är den samma

Kanske har dom fuskinstallerat sensorn i väggen o inte i golvet där det funkar dåligt?

Jag har en styrning med skärm där den loggar förbrukning och jag kan ställa schema så den inte värmer på veckodagar när man är på jobbet...
 
Tror att sensorn är i golvet, men klart man vet ju aldrig om den är rätt. Har använt elektrikern tidigare så tror han gör det riktigt. Men kan höra med han vad han tror.

Men hade ju gärna haft en där man digitalt kan sätta tid så kanske går att köpa en sådan av samma märke som den idag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.