Har ett problem med golvvärmen i vårt ena badrum. Det är vattenburen golvvärme under sjöstensgolv i badrummet på suterrängplanet. Har normalt väldigt varmt på golvet, och upplever då inga problem, men när jag drar ned golvvärmen så dyker efter ett tag upp en obehaglig lite frän lukt. Vad sjutton kan det bero på?

Badrummet renoverades av tidigare ägare 2003 så vi vet inte exakt hur det gjorts.
 
Har du kollat att alla avloppsanslutningar är minitiöst täta? Jag har haft samma problem men hade tydligen slarvat när jag senast rengjorde handfatsavloppet.
 
yonna skrev:
Har du kollat att alla avloppsanslutningar är minitiöst täta? Jag har haft samma problem men hade tydligen slarvat när jag senast rengjorde handfatsavloppet.
Nu kommer ett idiotsvar tillbaka - hur gör man det? :x
 
Jag låter nån röris svara på detta eftersom jag inte kan namnen på de olika detaljerna ock kopplingarna.

Men det är inte fel att regelbundet ta isär brunn vid dusch, handfat etc och göra rent - nya kopplingar är ofta i plast och lätta att rengöra. Att se till atf det alltid är vatten i skålen är inte heller fel - luktar apa om det är uttorkat. Detta alltså innan du tar hem en dyr röris!
 
  • Gilla
Åttioettan
  • Laddar…
Nu när du säger det så har det faktiskt uppstått just efter de gånger då vi haft firma inne för storstädning inkl rengöring av avlopp. Ska se om pappsen (röris) kan kolla när han kommer hit på födelsedagskalas nästa vecka.
 
Tror vi hittat och åtgärdat problemet. Städfirman hade inte satt tillbaka vattenlåset ordentligt efter rengöring. Det sammanföll (brukar sammanfalla) med sänkning av golvvärmen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.