Anger man verkligen yta och pris för golv med spont inräknat i ytan och inte täckande yta?

Har köpt golv och förstår nu när jag räknar att det som står på paketet (täckande) inte är samma kvm som står på fakturan

Räkneexempel 190mm breda plank 180 täckande).
100kvm / 0.19 = 526,3löpmeter
100kvm / 0.18 = 555,5 löpmeter => 94,7 kvm

Blir ju lite skillnad ändå på 5-6 kvadrat
 
Är nog inte riktigt med på vad frågan gäller.
Men köper jag spontat virke så står det t.ex. 21*95 mm av vad jag köpt då det är vad det heter. Sedan är täckande bredd 85 mm vid läggning.
Det är så det fungerar.
 
  • Gilla
danne_88
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Är nog inte riktigt med på vad frågan gäller.
Men köper jag spontat virke så står det t.ex. 21*95 mm av vad jag köpt då det är vad det heter. Sedan är täckande bredd 85 mm vid läggning.
Det är så det fungerar.
Precis, men om du köper golv till kvm pris. Jag har beställt 100kvm golv för ett visst pris/m2. Fakturan säger 100kvm för det priset/m2
Men paketet säger 94kvm täckande

Jag har ju för visso räknat med 10% spill men anser att jag också fick 6% mindre än beräknat
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Jag hade förväntat mig att jag köpt täckande yta, om inte annan information lämnats vid beställning
 
  • Gilla
Drune och 2 till
  • Laddar…
Drune Drune skrev:
Precis, men om du köper golv till kvm pris. Jag har beställt 100kvm golv för ett visst pris/m2. Fakturan säger 100kvm för det priset/m2
Men paketet säger 94kvm täckande

Jag har ju för visso räknat med 10% spill men anser att jag också fick 6% mindre än beräknat
Klart det borde vara täckande golvyta.
Men nästa gång så räknar de kanske baksidan med. Då får man ju dubbla arean!
 
  • Gilla
Drune
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.