Jag och min partner håller som bäst på att, med begränsade medel, försöka fräscha upp vår 70-tals-renoverade före detta hyreslägenhet i Malmö. Det är en i grunden fin sekelskifteslägenhet som dock begåvats med såväl fula strukturtapeter och sänkt tak i alla rum, samt plastgolv med imitation av träparkett…

Vi har nu lite beslutsvånda över vilket golv vi skall lägga in. Vi har tänkt att lägga in samma golv i hela lägenheten, ca 75 m2. Vår budget är begränsad och vi ha tittat på furugolv på Byggmax och Bauhaus (Södras ek sortering för 99:), samt på de billigare parkettgolven på dessa ställen, samt på Golvpoolen på Jägersrovägen. På Golvpoolen har vi fastnat för deras sommarerbjudande på Ek Nordic 2 stav, 14 mm, sidenmattlack för 249:-. Samma golv finns även naturoljat för 299:-/m2.

Är det någon som har erfarenhet av detta golv, eller Golvpoolen i allmänhet? På deras hemsida är golvet benämnt "Ek Nordic", medans de i butiken kallas "Nordic Parkett". Jag hittar dock ingen info om någon tillverkare som heter så, så min gissning är att detta är deras egen produkt. Någon som vet mer, eller har lagt golvet själva?

Tacksam för alla åsikter och tips!

/Alex
 
Ingen som har någon erfarenhet av "Nordic Parkett" eller "Ek Nordic"?
 
Vad blev det ni köpte alexforum? Vi har kollat på liknande på Golvpoolen (Jägersro), intresserad av era erfarenheter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.