OK, det här kanske är en riktigt dum fråga.

Har tvättstugan i oinredd och halvt ouppvärmd källare. Betongolv = kallt om fossingarna.

Inga omgående planer på någon omfattande renovering där nere just för tillfället. Men kanske göra något så man kan tömma tvättmaskinen utan att sätta på sig skor.

Så de där genombrutna golvplattorna i plast. Exempel. Verkar som en snabb och enkel lösning.

Men...

Går det att hålla rent i ett utrymme med den golvmodellen? Verkar som om allt bös skulle ramla igenom mönstret, fastna under plattan och blir ett spindel paradis ganska snabbt?

Lyfta hela golvet för att städa låter lite orimligt.

Så vad är det jag missar?
 
  • Gilla
Saltkråka
  • Laddar…
G geekling skrev:
OK, det här kanske är en riktigt dum fråga.

Har tvättstugan i oinredd och halvt ouppvärmd källare. Betongolv = kallt om fossingarna.

Inga omgående planer på någon omfattande renovering där nere just för tillfället. Men kanske göra något så man kan tömma tvättmaskinen utan att sätta på sig skor.

Så de där genombrutna golvplattorna i plast. Exempel. Verkar som en snabb och enkel lösning.

Men...

Går det att hålla rent i ett utrymme med den golvmodellen? Verkar som om allt bös skulle ramla igenom mönstret, fastna under plattan och blir ett spindel paradis ganska snabbt?

Lyfta hela golvet för att städa låter lite orimligt.

Så vad är det jag missar?
Hej. Ja det funderade jag på också, borde gå att damsuga upp. Annars finns det täta plastbitar också. Har du lagt eller fegade du ur. Mvh Sune
 
  • Mönstrade golvplattor utlagda på ett parkettgolv med lösa kablar och mattor runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag lade den typen av plattor i tvättstugan i källaren. Det blev behagligt att gå på och ser fräscht ut. Ända tills man tittar noggrant, för mycket riktigt så hamnar en hel del gottigott under plattorna som inte går att dammsuga upp.
Spill lite tvättmedel och slabba med vatten också så blir det snart riktigt gosigt där under.
De är kommer snart få åka ut igen...
 
  • Gilla
LuckyLuc
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.