Har en vägg som övergår i täcksida till kyl/frys. Hur hade ni gjort med golvlisten? Skurkloss och list eller bara list? Hela vägen ut eller där väggen slutar?
Vi har skurklossar där golvlist möter dörrfoder, själva golvlisten är 24x56 mm (se bild).

DSC_0016.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Golvlist.jpg
 
Knepigt... Har du någon helhetsbild där man ser på lite avstånd hur det ser ut?

Antar att det svarta är täcksidan till kyl/frys? Personligen hade jag nog haft den i samma färg/material som den blåa väggen, och sen gått hela vägen ut med listen. Men nu ser det mer ut som en möbel (typ ett skåp) så då är det nog bäst att avsluta med listen innan. Har du använt skurklossar på andra ställen så tror jag att det blir enhetligast att göra det här med.
 
Var har du hittat den fina listen?
 
Vy från kök och matplats. Eftersom täcksidan inte går hela vägen upp till taket tycker jag personligen att det hade sett knepigt ut med samma färg som väggen. Men målaren tyckte också att den skulle ha varit grå så då jag antar att det är jag som är annorlunda i den frågan.

DSC_0017.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_0018.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Jumos skrev:
Var har du hittat den fina listen?
Den kommer från Södra så alla som köper in trävaror från dem kan ta hem den åt dig.
http://www.sodra.com/sv/Sodra-Inter...riga/Tragolvlist/Tragolvlist-i-furu-24x56-mm/
 
jag hade kört listen på väggen bara och endast avslutat med att gera 45 grader. Att sätta en "skurkloss" där ser ju bara fånigt ut om du inte har nåt som fortsätter uppåt.
Som vanligt så är det ju bara när man håller på med sånt där man tänker som mest, Om ett halvår så tänker du inte ens på att det sitter en list där så det bästa är ju det enklaste. (oftast) En krångligare lösning är ju garanterat nåt man kommer att fästa blicken på sen. Varför satte jag en kloss där typ..........
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Ja, håller med. Avsluta vid vägg med en ger så blir det finast.
 
Jag instämmer med # 5 och #6, Stefan 1972 och Stefan N. Tror inte du kommer att ångra dig eller tänka på det sen.
 
Nu när jag ser några bilder på avstånd så kan jag instämma med kören. Och jag håller med dig, det är snyggt att täcksidan har en annan färg eftersom den inte går hela vägen till taket. Sluta listen vid väggens slut och gera hörnet lite mjukare, tycker jag. (y)
 
Toppen, det måste jag kolla upp! Tack så mycket :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.